مدیرکل میراث فرهنگی گیلان خبر داد
مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از تحقق صد درصدی تعهدات اشتغالزایی در حوزه گردشگری گیلان خبر داد و اضافه کرد: با تلاش های صورت گرفته تعهدات اشتغالزایی گردشگری در شهرستان های رشت، رودسر و بندرانزلی تحقق یافته است
کد خبر: ۱۱۰۷۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲ 30 May 2023

بگزارش خبرنگار تابناک گیلان ولی جهانی در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه بسترهای اشتغالزایی در بخش میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان فراهم است، اظهار کرد: تولید و اشتغال در صدر اولویت‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان قرار دارد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های اشتغالزایی در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان افزود: برپایی دورهای آموزشی اشتغال محور برای به کارگیری ظرفیت‌های متعدد تاریخی، گردشگری و همچنین صنایع دستی متنوع و کاربردی در گیلان مورد تاکید و توجه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه بسترهای اشتغالزایی در بخش گردشگری فراهم است، گفت: این اداره‌کل با برگزاری دوره‌های آموزشی گردشگری، صنایع دستی، ایجاد فضای مناسب به منظور سرمایه‌گذاری و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و همچنین استفاده از ظرفیت‌های تاریخی گسترده مناطق مختلف ساحلی، جلگه‌ای و کوهستانی استان، از این فرصت به نحو شایسته در امر ایجاد اشتغال در سطح استان بهره‌برداری می کند.

جهانی از تحقق صد درصدی تعهدات اشتغالزایی در حوزه گردشگری گیلان خبر داد و اضافه کرد: با تلاش های صورت گرفته تعهدات اشتغالزایی گردشگری در شهرستان های رشت، رودسر و بندرانزلی تحقق یافته که این امر نویدبخش تحول بنیادین در امر اشتغال در استان گیلان است.

وی از ایجاد حدود ۳۳۰ فرصت شغلی جدید در گیلان خبر داد و افزود: اقدامات اشتغالزایی در شهرستان های گیلان به جد پیگیری می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه دولت طی یک سال گذشته جهت زیرساخت‌های گردشگری اقداماتی ارزشمند انجام داده و منجر به افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری شده است، عنوان کرد: طی دو ماهه امسال تعداد ۳۲ موافقت اصولی جهت ایجاد سرمایه‌گذاری در استان گیلان صادر شده که بخش عمده‌ای از آنها شامل بوم گردی، هتل و مجتمع‌های گردشگری بوده و نشان از استقبال سرمایه‌گذاران از استان گیلان دارد.

وی بخش عمده‌ای از سرمایه‌گذاری ها را در حوزه میراث طبیعی گیلان دانست و یادآور شد: طی سنوات گذشته سرمایه‌گذاری در بناهای تاریخی نیز تبدیل به فرصت شده است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار