مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان
مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به آغاز برداشت گندم و جو در ۱۹ هزار هکتار از مزارع استان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۵ هزار تن گندم و جو در گیلان از مزارع برداشت شود.
کد خبر: ۱۱۰۷۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴ 30 May 2023

به گزارش تابناک گیلان؛ مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به آغاز برداشت گندم و جو در ۱۹ هزار هکتار از مزارع استان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۵ هزار تن گندم و جو در گیلان از مزارع برداشت شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود : امسال در ۱۲ هزار هکتار از مزارع استان ارقام مختلف گندم و حدود ۶ هزار و ۱۹۳ هکتار ارقام مختلف جو به صورت دیم کاشته شد.

وی با بیان اینکه برداشت گندم و جو هر سال از اواخر خرداد ماه آغاز می شود ، اضافه کرد : پیش بینی می‌شود امسال ۱۵ هزار تن گندم و ۸ هزار و ۵۰۰ تن جو به ارزش بیش از ۳۲۷ میلیارد تومان از مزارع گیلان برداشت شود.

آقای ابراهیم اکبرزاده با اشاره به اینکه شهرستان رودبار بزرگترین تولید کننده گندم و جو در گیلان است، گفت: در مناطق کوهستانی شهرستان‌های تالش ، رضوانشهر ، آستارا ، رودسر ، املش و سیاهکل هم گندم و جو کشت می‌شود.

وی تصریح کرد : ۷۵ درصد از کشتزار‌های گندم و جو در گیلان در مناطق ییلاقی و ۲۵ درصد از آن در مناطق جلگه‌ای استان قرار دارند.

ارقام عمده کشت شده گندم در استان شامل ارقام بومی و اصلاح شده کوهدشت ، ریژاو و آذر ۲ است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار