رئیس اداره میراث فرهنگی شفت عنوان کرد
رئیس اداره میراث فرهنگی شفت با اشاره به ثبت «گلابگیری گیلده شفت» در فهرست میراث ناملموس کشور، گفت: هر ساله این شهرستان میزبان بیش از ۵۰۰۰ نفر گردشگر در قالب تورهای گلابگیری در بازه زمانی اوایل اردیبهشت ماه لغایت اوایل خرداد ماه است
کد خبر: ۱۱۰۷۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲ 26 May 2023

رسول فروغی در گفت وگو با خبرنگارتابناک گیلان، اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی شفت و رویش گل‌های محمدی در منطقه جیرده علی الخصوص گیلده، هر ساله این شهرستان میزبان بیش از ۵۰۰۰ نفر گردشگر در قالب تورهای گلابگیری در بازه زمانی اوایل اردیبهشت ماه لغایت اوایل خرداد ماه است.

رئیس اداره ‌میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شفت با اشاره به اینکه شفت به عنوان یکی از شهرستان‌های برتر صنعت گلابگیری مطرح است، افزود: پس از ثبت ملی گلابگیری روستای گیلده در فهرست میراث ناملموس کشور تلاش شده تا با برگزاری جشنواره نیز این صنعت بیش از گذشته توسعه یابد.

وی با تاکید بر اینکه طی سال‌های اخیر رشد سطح زیر کشت گل محمدی در روستاهای شفت علاوه بر کارآفرینی رونق اقتصادی نیز داشته است، گفت: سالانه ۴۰۰۰ لیتر گلاب در این شهرستان تولید می‌شود.

فروغی تصریح کرد: شیوه سنتی تهیه گلاب در روستای گیلده از قدمتی طولانی برخوردار بوده و از اواخر قاجار رواج داشته است و در حال حاضر بیش از ۱۲ هکتار از زمین‌های این روستا به کشت این محصول اختصاص دارد.

وی با تاکید بر اینکه معرفی آیین‌ها و فرهنگ‌ها از جمله عناصر تقویت گردشگری در شفت است، خاطرنشان کرد: جذب گردشگر در این شهرستان نباید تنها متکی بر جاذبه‌های طبیعی و میراثی باشد و می‌طلبد تا با تلاش و پرداختن به آیین‌ها و سنن اصیل هر روستا نسبت به توسعه پایدار گردشگری اقدام کرد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار