فرماندار لنگرود:
فرماندار لنگرود این شهرستان را دارای ۱۷ کیلومتر نوار ساحلی دانست و متذکر شدسه کیلومتر طرح سالم سازی داریم که شامل شناگاه برای زنان و مردان است
کد خبر: ۱۱۰۷۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹ 26 May 2023

بگزارش خبرنگار تابناک گیلان محمدرضا جلالی  درجلسه ستاد ساماندهی سواحل شهرستان لنگرود، با بیان اینکه ساماندهی سواحل در تابستان امسال از اهمیت خاصی برخوردار است، اظهار کرد: دل نگرانی های کرونایی از بین رفته و شاهد هجوم مسافران به مناطق ساحلی خواهیم بود.

وی گیلان را از استان های مورد توجه گردشگری دانست و افزود: باید از همه ظرفیت های پذیرایی و اقامتی استان برای گردشگران استفاده کنیم و به عنوان میزان اجازه ناهنجاری های امنیتی و اجتماعی و بهداشتی را ندهیم.

فرماندار لنگرود با اشاره به اوج مسافرت ها از خرداد ماه لغایت هفته اول مهر ماه، عنوان کرد: باید علاوه بر ایجاد فضایی شاد و مفرح و شاداب برای گردشگران، رعایت موازین شرعی و عرفی را داشته باشیم.

جلالی با بیان اینکه تابستان امسال با مناسبت های ملی و مذهبی همراه شده است، از کمیته فرهنگی ستاد ساماندهی سواحل شهرستان خواست برنامه ریزی مناسب همراه با نوآوری و خلاقیت را داشته باشد و گفت: باید پیام های دینی و انقلابی را به نسل جوان منتقل کنیم.

وی از ناجیان غریق خواست به صورت شیفتی عمل کنند و خاطرنشان کرد: برخی از مردم در ساعات پایانی شب به ساحل و دریا می روند و لذا ناجیان اجازه ندهند که در ساعات تعطیلی طرح ها هم غریق داشته باشیم.

فرماندار لنگرود این شهرستان را دارای ۱۷ کیلومتر نوار ساحلی دانست و متذکر شد: سه کیلومتر طرح سالم سازی داریم که شامل شناکاه برای زنان و مردان است و کلیه امکانات فیزیکی و رفاهی را فراهم کردیم و ناجیان غریق و همیاران پلیس نیز حضور دارند.

وی با بیان اینکه طی سال های گذشته در محدوده طرح های سالم سازی غریق نداشتیم، افزود: ۱۳ نقطه خطرآفرین در ۱۴ کیلومتر باقی مانده شناسایی شده و لذا ب اید نسبت به اطلاع رسانی آنها اقدام کنیم.

جلالی همچنین از نجات ۳۸ غرق شده توسط ناجیان غریق طی سال گذشته خبر داد و بیان کرد: باید از ناجیان ماهر و آموزش دیده و صبور و با اخلاق استفاده کنیم.

وی همچنین بر راه اندازی نمایشگاه ها و بازارچه های صنایع دستی در سواحل چاف و چمخاله تاکید کرد و گفت: تمهیدات لازم برای پارکینگ خودروها فراهم شود و هیچ خودرویی نباید وارد ساحل شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار