مهدی نقدی فرماندار شفت
همزمان با دهه کرامت هفتمین جشنواره و مراسم سنتی گلاب‌گیری با هدف احیای سنت‌های بومی و محلی در «گیلده شفت» برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۰۷۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸ 26 May 2023

به گزارش خبرنگار تابناک گیلان مهدی نقدی فرماندار شفت  در جشنواره گلاب گیری گلیده شفت که با استقبال بی نظیر مردم برگزار شد با اشاره به اینکه این شهرستان دارای ۳۲ هکتار باغ گل محمدی است، اظهار داشت: ۸۷ باغدار نیز در شفت به پرورش گل محمدی مشغول هستند.

نقدی با بیان اینکه سالانه بیش از ۱۰ تن گلاب و ۵ تن نیز انواع عرقیجات مختلف در این شهرستان تولید می‌شود، اضافه کرد: ۵ کارگاه گلابگیری نیز در این روستا راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه استقبال خوبی از کشت گل محمدی در شهرستان انجام گرفته شده است، افزود: با فرآوری محصول حاصل از گل محمدی در توسعه و تنوع بخشی و اقتصاد خانواده‌ها گام برداشته شده است.

نقدی با تاکید بر اینکه سایت الگویی گل محمدی جبران حمایت از باغداران پرورش دهنده گل محمدی راه اندازی شده است، ادامه داد: در راستای حمایت بیشتر از این باغداران از سال‌های گذشته تاکنون ۳۰ نفر برای دریافت تسهیلات کم بهره به صندوق کارآفرینی امید معرفی شده‌اند.

فرماندار شفت با اشاره به اینکه یکی از لطیف‌ترین، زیباترین و خوشبوترین صنایع ایران گلاب گیری است، افزود: برای حمایت از باغداران ۱۲۰۰ اصله نهال گل محمدی بین باغداران گیلده توزیع شده است.

گفتنی است؛ همزمان با دهه کرامت هفتمین جشنواره و مراسم سنتی گلاب‌گیری در قالب جشنواره گلاب و گل با هدف احیای سنت‌های بومی و محلی در «گیلده شفت» برگزار شد.

در این جشنواره موسقی سنتی، غرفه های صنایع دستای و گلاب گیری، بازی های محلی شامل: تناب بازی و کشتی گیله مردی و… در این جشواره به نمایش گذاشته شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار