استاندار گیلان خواستار شد
استاندار گیلان با بیان اینکه باید با برنامه ریزی و مدیریت دقیق حرکت محسوسی در حوزه تولیدات کشاورزی استان صورت گیرد، گفت: کشاورزی گیلان نیازمند بهره گیری از دانش روز است.
کد خبر: ۱۱۰۷۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰ 26 May 2023

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان ؛ دکتر اسدالله عباسی ) در جلسه شورای کشاورزی با تبریک سوم خرداد ماه سالروز آزادسازی خرمشهر ، اظهار کرد: کشاورزی ما این نیست که اکنون داریم، نه اینکه در این حوزه کار نشده باشد بلکه همه زحمت می کشند اما برای دستیابی به نقطه مطلوب این شیوه جواب نمی دهد و باید از علم روز استفاده شود.

وی بیان کرد: باید با بهره گیری از دانش روز در بخش های مختلف کشاورزی گیلان امتیازاتی را به دست آوریم که در مقایسه با گذشته و در شرایط مشابه با سایر استان ها، برجستگی داشته باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان اقتصاد کشاورزی را یکی از مزیت های استان عنوان کرد و ادامه داد: بسیاری از محصولات کشاورزی گیلان راهبردی و صادرات محور بوده از این رو باید بهره وری و کیفیت محصولات را مورد توجه قرار دهیم.

دکتر عباسی با تاکید بر اینکه کیفیت محصولات مختلف کشاورزی در گیلان باید افزایش یابد، اظهار کرد: در بازدیدی که از برداشت چای بهاره داشتم کیفیت برداشت نادرست بود که این نقیصه در برداشت های بعدی باید جبران‌ شود.

استاندار گیلان عنوان کرد: نه تنها در برداشت و تولید چای بلکه در سایر محصولات کشاورزی از جمله برنج به عنوان محصولی راهبردی و کیوی منطقه باید کیفیت مورد توجه قرار گیرد و برای موفقیت در این عرصه حتما دانش روز باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به جلوگیری صادرات محصول کیوی در سال گذشته خاطر نشان کرد: امسال مشکلی در ارتباط با صادرات این‌ محصول گیلان وجود ندارد ضمن اینکه تولید محصولی با کیفیت باید مورد توجه کیوی کاران باشد.

استاندار گیلان در ادامه سخنانش در شورای کشاورزی استان با اشاره به کاهش قیمت فعلی برنج در مقایسه با سال گذشته اظهار کرد: کشاورزان برنجکار باید حمایت شوند تا انگیزه کشت و کار برنج را داشته باشند.

وی با تاکید بر ضرورت توجه و توسعه تمام بخش های کشاورری گیلان اضافه کرد: صنعت چوب در استان باید رونق یابد، ظرفیت های خوبی در این بخش وجود دارد که نباید غفلت شود.

وی با بیان اینکه گیلان در حوزه مرغ زنجیره ارزش را از جوجه ریزی تا عرضه به بازار هدف را ایجاد کرده از این رو نباید مشکلی در این بخش مشاهده شود ،اضافه کرد: فرمانداران، مدیران جهاد کشاورزی و تعزیرات پای کار باشند ونظارت ها مستمر انجام شود تا مردم نباید نگران تامین مرغ باشند.

* جلوی قاچاق مرغ از استان گرفته شود

استاندار گیلان با بیان اینکه بخشی از مرغ تولیدی استان به تهران فرستاده می شود، خاطر نشان کرد: به عنوان مدیر بومی اجازه نمیدهم صداقت تولیدکنندگان مرغ و امانت داری مدیرانم در استان زیر سوال برود .

وی با اشاره به حمایت از تولیدکنندگان عرصه های مختلف از جمله در حوزه تولید مرغ در کارگروه رفع موانع تولید گیلان و ارایه تسهیلات به آنان اظهار کرد: جا دارد جوجه ریزی ها و تعداد مرغ های تحویلی به کشتارگاه ها نظارت بیشتری شود تا مشکلی در تامین و عرضه مرغ ایجاد نشود، در عین حال باید جلوی قاچاق مرغ ازاستان گرفته شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر اینکه معیشت مردم نباید دچار آسیب شود، اضافه کرد: کسانی که بی رحمانه بر سفره مردم می تازند، ظالمانه باید با آن افراد برخورد شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار