مدیرکل میراث فرهنگی گیلان عنوان کرد
مدیرکل میراث فرهنگی گیلان، از برپایی نمایشگاه های صنایع دستی و سوغات در کنار جشنواره های گردشگری - کشاورزی خبر داد و اضافه کرد: درآمد سالانه حاصل از این جشنواره ها و نمایشگاه ها بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان است
کد خبر: ۱۱۰۶۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲ 24 May 2023

بگزارش خبرنگارتابناک گیلان ولی جهانی گفت  از برگزاری جشنواره گلابگیری در روستای گیلده شهرستان شفت خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره امروز در حال برگزاری است.

وی هدف از برگزاری جشنواره های کشاورزی را رونق گردشگری و اقتصادی منطقه دانست و افزود: جشنواره گلابگیری گیلده چندین سال است که برگزار می شود و مورد استقبال مردم و گردشگران است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به برگزاری بالغ بر ۲۰۰ همایش و جشنواره و نشست تخصصی در حوزه گردشگری و صنایع دستی در طول سال، عنوان کرد: به دنبال احیای فرهنگ ها و سنت های گذشته و معرفی محصولات کشاورزی و صنایع دستی استان هستیم.

جهانی از برپایی نمایشگاه های صنایع دستی و سوغات در کنار جشنواره های گردشگری - کشاورزی خبر داد و اضافه کرد: درآمد سالانه حاصل از این جشنواره ها و نمایشگاه ها بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه ۵۲۰۰ اثر تاریخی و طبیعی را در گیلان شناسایی کردیم، خاطرنشان کرد: ۱۲۳۵ اثر تاکنون ثبت ملی شده و سه اثر شامل ماسوله و تی تی کاروانسرا و صنایع دستی رشت به ثبت جهانی رسیده است؛ همچنین در حال تهیه طرح ثبت جهانی روستای فشتکه هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان ابریشم را میراث ناملموس ایران دانست و بیان کرد: کاوش های باستانی شناسی نشان دهنده قدمت صنعت نوغانداری است که به دوره ساسانی باز می گردد و لذا ۲۵ خرداد ماه امسال جشنواره کج واچینی را در لنگرود برگزار می کنیم.

وی همچنین از برگزاری جشنواره چای به مناسبت روز جهانی چای در لاهیجان خبر داد و گفت: می خواهیم چای خوب و ارگانیک در سبد خانوار قرار بگیرد و لذا باید به معرفی چای ایرانی بپردازیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار