مدیرکل راه و شهرسازی گیلان اعلام کرد
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان، این استان را دارای ۵۳ شهر مصوب دانست و افزود: ۳۰ شهر دارای بافت ناکارآمد شهری شامل بافت های تاریخی و فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی به مساحت ۵۳۴۶ هکتار است.
کد خبر: ۱۱۰۶۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷ 24 May 2023

هادی رحمانی در گفت وگو با خبرنگارتابناک گیلان، با بیان اینکه ۲۴ هزار و ۴۲۷ واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان گیلان در حال ساخت است، اظهار کرد: تسهیلات مسکن از ۳۵۰ میلیون تومان به ۵۵۰ میلیون تومان به ازای هر واحد افزایش یافته تا فشار بر متقاضیان در آورده اولیه کاهش پیدا کند.

وی در ادامه گیلان را دارای ۵۳ شهر مصوب دانست و افزود: ۳۰ شهر دارای بافت ناکارآمد شهری به مساحت ۵۳۴۶ هکتار است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان، بافت ناکارآمد شهری را شامل بافت های تاریخی، بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی دانست و تاکید کرد: در این بافت ها بازسازی، بهسازی و احیا را دنبال می کنیم، زیرا در گیلان به دلیل قدمت و اقلیم نرخ رشد فرسایش بالاست.

رحمانی، شهر رشت را دارای ۷۳۰ هکتار بافت ناکارآمد شهری دانست و تصریح کرد: برای تعیین بافت های فرسوده شهری سه شاخص ناپایداری، نفوذناپذیری و ریزدانگی را بررسی می کنیم. برای ناپایداری باید ۵۰ درصد بنا در یک بلوک شهری دارای نرخ رشد فرسایش بالا باشد؛ برای نفوذناپذیری نیز باید ۵۰ درصد از شبکه های دسترسی عرض معبر کمتر از ۶ متر داشته باشد. برای ریزدانگی نیز باید ۵۰ درصد مساحت عرصه ها زیر ۲۰۰ مترمربع باشد.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی به ازای هر واحد برای بهسازی و بازسازی و احیای بافت های فرسوده، اضافه کرد: به دنبال کاهش سطح اشغال و افزایش تراکم هستیم تا در حوادث امکان دسترسی امدادی و آتش نشانی داشته باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه امسال برای بازسازی و بهسازی و احیای ۴۲۰۰ واحد سهمیه داریم، گفت: تاکنون بیش از ۵۷۰ واحد عقد قرارداد با بانک های عامل را انجام دادند و در حال صدور پروانه هستیم.

وی از پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی در روستاها از طریق بنیاد مسکن خبر داد و متذکر شد: ۶ شهر رشت، لاهیجان، انزلی، املش، لنگرود و آستانه اشرفیه دارای بافت با ارزش تاریخی هستند که در قالب بازآفرینی شهری حفظ معماری آنها را دنبال

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار