مدیرکل حفظ آثار گیلان خبر داد
مدیرکل حفظ آثار گیلان، از برگزاری ۳۲۰۰ ویژه برنامه و فعالیت توسط نیروهای مسلح استان و گروه های مردم نهاد و دستگاه ها و نهادها و مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج و... در سوم خرداد امسال خبر داد
کد خبر: ۱۱۰۶۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸ 23 May 2023

بگزارش خبرنگارتابناک گیلان سرهنگ حسن حبیبی امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به فرارسیدن چهل و یکمین سالروز سوم خرداد و حماسه آزادسازی خرمشهر، اظهار کرد: ویژه برنامه های بزرگداشت روز مقاومت و پایداری در سال جاری با شعار «ما متحدیم» برگزار می شود.

وی هجوم گسترده نیروهای بعثی عراق در طول ۱۰۰۰ کیلومتر از خط مرزی ایران را با استفاده از انواع جنگ افزارهای روز دانست و افزود: عراق در شرایطی به کشور ما حمله کرد که به دلیل حضور برخی از نیروی های نفوذی غرب همچون بنی صدر در منصب ریاست جمهوری وضعیت سیاسی و اقتصادی مناسبی نداشتیم، اما موضع امام راحل در ناچیز تلقی کردن اقدام صدام و افشای حمایت های پشت پرده آمریکا و استکبار جهانی از این جنگ موجب شد توجه ملت ایران به قدرت بزرگ الهی و اهمیت وحدت و همدلی و مدد گرفتن از عقل و تدبیر جلب شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه بیانات امام راحل روحیه سازماندهی و مدیریت مسئولان را تقویت و در مردم و جوانان انگیزه دفاع از کیان نظام و کشور را ایجاد کرد، گفت: با عزل بنی صدر از ریاست جمهوری و فرماندهی کل قوا، نیروهای انقلاب با تکیه بر آموزه های اسلامی و به تاسی از فرهنگ عاشورا، نبرد را آغاز کردند و با عملیات ثامن الائمه(ع) توانستند حصر آبادان را بشکنند.

حبیبی به نقش آفرینی سپاه پاسداران در کنار ارتش و بسیج مردمی اشاره و عنوان کرد: آزادسازی خرمشهر تحلیلگران جهان را به حیرت واداشت.

وی درس ها و پیام های حماسه آزادسازی خرمشهر را نیازمند بازخوانی دانست و بیان کرد: در جریان این حماسه بزرگ نباید نقش امدادهای غیبی الهی را نادیده بگیریم.

مدیرکل حفظ آثار گیلان یکی از درس های حماسه سوم خرداد را عدم اعتماد به دشمنان خبیث دانست که امروز جنگ های ترکیبی را علیه نظام اسلامی به راه انداخته اند و یادآور شد: امروز باید خودمان را مدیون کسانی بدانیم که با ایثار و جانفشانی دیروزشان امنیت و عزت و اقتدار امروز ما را رقم زدند.

وی بر انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان در بستر هنر تاکید کرد و ادامه داد: مردم گیلان با وجود فاصله چندصد کیلومتری از جبهه ها، نقش مهمی در دوران دفاع مقدس و به ویژه در عملیات الی بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر داشتند؛ به گونه ای که در این عملیات ۲۶۰ شهید و بیش از ۷۰ جانباز تقدیم کردیم.

حبیبی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰۰ رزمنده گیلانی در عملیات آزادسازی خرمشهر حضور داشتند، گفت: عملیات الی بیت المقدس بسیار طولانی بود و ۲۵ روز طول کشید و سرانجام خرمشهر پس از ۱۹ ماه تصرف آزاد شد و غرور ملی و اسلامی ایرانیان را به رخ جهانیان کشید و موجب تثبیت انقلاب و نظام شد و موازنه قدرت را به نفع نیروهای مسلح ایران تغییر داد.

مدیرکل حفظ آثار گیلان از برگزاری ۳۲۰۰ ویژه برنامه و فعالیت توسط نیروهای مسلح استان و گروه های مردم نهاد و دستگاه ها و نهادها و مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج و... در سوم خرداد امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، افتتاح مسکن محرومین و پروژه های عمرانی توسط سپاه، مسابقات ورزشی، نهضت خاطره گویی با محوریت درس ها و پیام های دفاع مقدس در مدارس و دانشگاه ها، ویزیت رایگان، نهضت جهاد تبیین معارف دفاع مقدس و دستاوردهای نظام اسلامی و یادواره های شهدای اقشار از جمله این برنامه هاست.

وی از افتتاح دو یادمان شهدای گمنام در دانشگاه پیام نور و حوزه علمیه امیرالمومنین(ع) رشت، راه اندازی سامانه جامع اسناد دفاع مقدس، رونمایی از سایت نشریه علمی و پژوهشی انقلاب و دفاع مقدس، تجلیل از ایثارگران و رزمندگان و خانواده های معظم شهدا و رونمایی از کتب و تولیدات رسانه ای متعدد خبر داد و تصریح کرد: برنامه شاخص یادواره ۲۶۰ شهید گیلانی عملیات آزادسازی خرمشهر است که ساعت ۹:۳۰ سوم خرداد ماه در گلزار شهدای رشت برگزار می شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار