نماینده عالی دولت در گیلان خبر داد:
نماینده عالی دولت در گیلان اعلام کرد: کشورهای حاشیه خزر و اتحادیه اوراسیا ظرفیت های بالقوه ای برای توسعه استان به شمار می روند از این رو در راه تحقق این مهم‌ باید از ظرفیت اتاق بازرگانی استفاده شود.
کد خبر: ۱۱۰۶۴۰۱
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۰ 21 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک گیلان؛دکتر اسدالله عباسی عصر امروز(یکشنبه)در جلسه شورای گفت و گوی دولت با بخش خصوصی با تاکید بر تعامل سازنده میان بخش‌های تجاری و اقتصادی مهم استان افزود: تعامل میان اتاق های تعاون، اصناف و بازرگانی در جهت اعتلای گیلان در زمینه‌های مختلف از جمله تولیدات محصولات صادراتی محور و تجارت بسیار مهم و تاثیر گذار است.

استاندار گیلان با اشاره به ویژگی ژئوپولتیکی این استان در حوزه های ریلی، دریایی مناطق آزاد و هوایی بیان کرد:خوشبختانه افق روشنی برای آینده پیش رو است زیرا در بخش مربوط به ترانزیت کالا و توسعه زیر ساخت‌های ریلی، دریایی، هوایی و منطقه آزاد انزلی اقدامات سازنده‌ای انجام شده است.

دکتر عباسی تصریح کرد: در دیدار مقام معظم رهبری با رئیس جمهور روسیه، ایشان با هوشمندی به تکمیل راه آهن رشت آستارا تاکید کردند و بلافاصله دستور انجام این امر توسط ریاست محترم جمهوری صادر و پس از نشست با آقای دکتر مخبر مقرر شد از طریق تهاتر نفت اعتبار ۸۰۰ میلیون یورویی برای تکمیل این پروژه تصویب شود.

* نقدهای عده ای در استان غیر کارشناسی است

وی نقد زیست محیطی عده‌ای در خصوص تکمیل راه آهن 163 کیلومتری رشت، آستارا را فاقد نظر کارشناسی و علمی دانست و گفت:،هر زمانی که اقدامات توسعه زیر بنایی را در گیلان شروع کردیم عده‌ای فریاد زیست محیطی سر دادند در حالی که تمامی کارهای علمی و کارشناسی در این‌خصوص انجام شده است.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: اکنون در مورد راه آهن رشت، آستارا شاهد برخی اظهار نظر‌ها در خصوص مسائل زیست محیطی هستیم ولی این راه آهن تکمیل می شود که یک ضرورت غیر قابل اجتناب است.

دکتر عباسی با بیان اینکه با تکمیل کریدور شمال به جنوب و‌‌ راه آهن رشت،آستارا، رشت به یک منطقه تجاری مهم مبدل می شود، افزود: با تکمیل شدن این خط آهن رشت به عنوان هاب تجاری کشور ، افق روشنی برای ایران و گیلان در مسیر ارز آوری به وجود خواهد آورد.

وی با اشاره به نقش تولید محصولات صادرات محور در گیلان افزود: برای کالاهای تولید شده در گیلان باید تقاضا وجود داشته باشد و لازمه تحقق این مهم توجه به تولید محصولات صادرات محور است.

استاندار گیلان با ابرار نگرانی از کاهش یک و نیم متری سطح آب دریای خزر بیان کرد: به منظور جلوگیری از نابودی تالاب بین المللی انزلی آبخیزداری راآغلز کرده ایم واین امر می تواند از ورود بسیاری ازآلودگی جلوگیری کرده و لایروبی تالاب هم به زودی انجام می‌شود.

دکتر عباسی با اشاره به حل برخی مشکلات ترانزیت زمینی کالا از طریق ساخت پل مرزی جدید آستارا گفت: در این خصوص جلساتی با هئیت رئیسه اتاق بازرگانی انجام داده و بسیاری از مسائل در این خصوص در حال انجام است .

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر لزوم سرمایه گذاری در بخش کشتیرانی افزود: این استان به دلیل وجود نوار ساحلی و همسایگی با کشورهای حاشیه دریای خزر دارای ظرفیت های خوبی به لحاظ حمل و نقل دریایی‌ است.
استاندار گیلان تاکید کرد: سرمایه گذاران به بخش کشتیرانی ورود کرده و به توسعه این بخش کمک کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار