در واکنش به اظهارات رئیس اتاق بازرگانی گیلان؛
اسدالله عباسی عصر امروز (پنجشنبه) در جلسه بررسی مشکلات گمرک مرزی آستارا، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مهم اتاق جدید بازرگانی گیلان وضعت گمرک‌مرزی شهرستان آستارا است که در این جلسه با حضور مدیران کل دستگاه‌های متولی به وضعیت این گمرک رسیدگی شد.
کد خبر: ۱۱۰۶۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۴ 19 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک گیلان، اسدالله عباسی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات گمرک مرزی آستارا در سالن شهید انصاری استانداری با اشاره به دغه‌دغه‌های مطرح شده از سوی رئیس جدید اتاق بازرگانی گیلان، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مهم اتاق جدید بازرگانی گیلان وضعت گمرک‌ مرزی شهرستان آستاراست که در این جلسه با حضور مدیران کل دستگاه‌های متولی به وضعیت این گمرک رسیدگی شد.

وی با اشاره به الکترونیکی شدن انجام امور مربوط به نوبت‌گیری و ترخیص کالا در گمرگ آستارا، گفت: دولت از نخستین روزهای بروز مشکل تمهیدات لازم را در این خصوص اتخاذ کرد که با توجه به افزایش تقاضا برای صادرات کالا، بار ترافیک در این گمرک کاهشی خواهد شد.

استاندار با تأکید بر لزوم توجه بر نظارت در نوبت دهی ترخیص و حضور کامیون‌ها در گمرگ مرزی آستارا، بیان کرد: هماهنگی‌ها لازم با فرمانداری آستارا و دیگر نهادهای مربوطه انجام شده است تا در گمرگ مرزی هیچگونه تخلفی در نوبت دهی مشاهده نشود.

انتقاد رضائیان از وضعیت گمرک آستارا

قاسم رضائیان رئیس اتاق بازرگانی گیلان در این نشست یکی از اصلی‌ترین مشکلات بازرگانان گیلان برای صادرات را وضعیت گمرک مرزی آستارا عنوان کرد و گفت: معطلی بیش از اندازه و فقدان سازوکار مناسب تسهیل‌گر در حوزه گمرکی، علاوه بر دلسردکردن تجار، خسارات جبران ناپذیری را برای اقتصاد استان به همراه دارد.

گفتنی است استاندار گیلان در واکنش به مباحث مطرح شده توسط رئیس اتاق بازرگانی گیلان، برای رفع دغدغه تجار و صادرکنندگان، دستور تسریع در روند احداث پل جدید گمرک آستارا را صادر کرد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار