کد خبر: ۱۰۹۸۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۶ 29 March 2023

دکتر اسد الله عباسی در نشست ویژه اقتصادی با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی اقتصادی استان برگزار شد، با اشاره به شعار راهبردی سال جدید "مهار تورم، رشد تولید" و تاکیدات اثر بخش رئیس جمهور ، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در یک دهه اخیر به طور ویژه نسبت به مسایل اقتصادی و تولید و اشتغال تاکید داشته اند، این مهم برای همگان فصل الخطاب است و باید جلوه عملی فرمایشات معظم له در دولت سیزدهم برای مردم ملموس باشد.

دکتر اسدالله عباسی با بیان اینکه فضای مناسبی برای صادرات در گیلان مهیاست، گفت: سال گذشته نزدیک به یک میلیارد دلار محصولات مختلف از استان صادر شد که می‌توان با ایجاد زیرساخت‌های مناسب این رقم را تا مرز ۲ میلیارد دلار در سال افزایش داد.

استاندار با اشاره به ضرورت رفع وابستگی به دلار و پرهیز از خام فروشی تصریح کرد : ظرفیت شیلات و آبزی پروری افزایش یابد و برخی از تولیدات شیلاتی که با ۵۰ درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کنند را به صد در صد برسانید.

دکتر عباسی با تاکید بر توجه بیشتر به صنایع تبدیلی بیان کرد: باید زمین‌هایی که به صورت اراضی طبیعی در اختیار دیگران است از مردم اجاره شود و در اختیار کارخانجات سلولزی که وابستگی به صنعت چوب دارند قرار گیرد تا مسیر تولید آن‌ها رونق گیرد.

دکتر عباسی با اشاره به نرخ بیکاری در گیلان گفت: نرخ بیکاری استان ۶ و ۷ دهم درصد است که در مقایسه با نرخ کشور یک و نیم درصد کمتر است.

دکتر عباسی به سهم گیلان در بخش اشتغال اشاره و اظهار کرد: باید ۳۲ هزار شغل در سالجاری در گیلان ایجاد شود که سهم هر بخش باید مشخص شود و از سوی دیگر باید آمار اشتغال که ثبت سامانه است به مردم اطلاع رسانی شود.


استاندار با اشاره به ورود مسافران نوروزی به گیلان با بیان اینکه مصرف آرد در گیلان به دلیل حضور مسافران چند برابر است، گفت: با برنامه ریزی و مدیریت این کمبود را جبران می‌کنیم و مشاهده صف‌های طولانی در نانوایی‌ها به دلیل حضور مسافران نوروزی و تقارن با ماه مبارک رمضان امری طبیعی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار