کد خبر: ۱۰۹۷۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹ 24 March 2023

تابناک/گیلان رئیس پلیس راه گیلان از کنترل دقیق رفتارهای پرخطر رانندگان توسط دوربین های ثبت تخلف خبر داد و گفت: ۶۸ دوربین ثبت تخلف فعال در جاده‌های گیلان راه اندازی شده است.

سرهنگ جاور صفاری در گفت ‌و گو با خبرگزاری تابناک گیلان، با اعلام این خبر اظهار کرد: اهمیت و نقش تجهیزات کنترل سرعت در مدیریت ترددهای برون‌شهری، موجب توسعه فن‌آوری و تجهیزات مدرن در رصد ترافیک بین راهی شده است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت و حساسیت ترددهای جاده‌ای در ایام عید گفت: به منظور جلوگیری از وقوع سوانح رانندگی، پلیس راه گیلان تمهیدات ترافیکی لازم در این خصوص را اتخاذ کرده و با استفاده از ظرفیت‌ها و تجهیزات ترافیکی که در اختیار دارد، نسبت به کنترل تخلفات حادثه‌ساز و ثبت رفتارهای پرخطر رانندگان توسط دوربین‌های بین راهی اقدام می‌کند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان افزود: عامل اصلی تصادفات در اکثر کشورهای جهان عدم رعایت صحیح قوانین راهنمایی و رانندگی است و امروزه در این کشورها به منظور کاهش تلفات و خسارات جاده‌ای، علاوه بر در نظر گرفتن مبالغ بسیار سنگین برای جریمه رانندگان متخلف‌ از فن آوری‌های پیشرفته نیز استفاده می شود.

صفاری به آمار دریافتی از سامانه رصد محورهای برون شهری گیلان اشاره کرد و متذکر شد: در سال ۱۴۰۱ برابر اطلاعات به دست آمده از دوربین‌های نصب شده در استان، حدود ۶۲۹ هزار تخلف ثبت و از طریق پیامک به مالکان خودروها ارسال شده است.

وی به راه‌اندازی ۶۸ دوربین ثبت تخلف فعال در جاده‌های گیلان نیز اشاره و عنوان کرد: رفتارهای پرخطر رانندگان، استفاده از تلفن همراه، مخدوش نمودن پلاک، عدم استفاده از کمربند ایمنی و سایر قوانین و مقررات مربوط به رانندگی به صورت شبانه‌روزی توسط دوربین‌های بین راهی ثبت خواهد شد.

رئیس پلیس راه گیلان با اخطار به رانندگان متخلف خاطرنشان کرد: رصد میزان سرعت خودرو توسط دوربین‌های ثبت تخلف با کنترل هوشمند میانگین شتاب حرکتی کار می‌کند و کاهش میزان سرعت و شتاب غیرمجاز خودرو به محض رویت دوربین‌های نظارتی، تاثیری در عدم ثبت جریمه ندارد لذا توجه به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی برای تردد در طول سفر یک امر ضروری است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار