مدیرکل میراث فرهنگی گیلان خبر داد
کد خبر: ۱۰۹۷۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۸ 24 March 2023

تابناک/گیلان مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: بازدید از موزه‌ها، اماکن تاریخی و سایر جاذبه‌های گردشگری استان ۶۹ درصد نسبت به سال مشابه قبل افزایش داشته است.

ولی جهانی در گفت وگو با خبرنگارتابناک گیلان از افزایش بازدید از اماکن تاریخی استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: با استناد به آمارها از تاریخ ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۱ لغایت دوم فروردین ماه ۱۴۰۲، بازدید از موزه‌ها، اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان گیلان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان استقبال گردشگران از شهرک تاریخی ماسوله، قلعه رودخان و موزه میراث روستایی را قابل توجه دانست.

وی ادامه داد: منحصر به فرد بودن و تلفیق میراث فرهنگی و جاذبه های طبیعی از جمله دلایل توجه ویژه مسافران به مناطق مذکور است.

جهانی همچنین از برگزاری ۲۴ تور رشت‌گردی از اول لغایت دوازدهم فروردین خبر داد و خاطرنشان کرد: این تور به منظور بازدید از جاذبه‌های گردشگری و صنایع دستی صورت می‌گیرد.

وی افزود: این تور با عنوان‌های «رشت گردی و خبرنگاران»، «رشت گردی و جوانان»، «رشت گردی و گردشگران»، «رشت گردی و خانواده»، «رشت گردی و کودکان» برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلانی با بیان اینکه این تورها با برنامه‌هایی متنوع برای همه سلیقه‌ها و گروه‌های سنی مختلف برگزار می‌شود، ادامه داد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت در برگزاری این تور گردشگری همکاری دارند.

وی یکی از اهداف برگزاری تور را معرفی نقاط مختلف گردشگری رشت به مسافران و گردشگران عنوان و اضافه کرد: با توجه به اینکه رشت به عنوان شهر جهانی صنایع دستی نام گرفته و برای ثبت جهانی در نوبت سازمان یونسکو قرار دارد، شناساندن این ظرفیت به مردم جزو برنامه‌ها و اهداف این اداره کل است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار