ورود موج نخست مسافران نوروزی به شهرستان مرزی بندر آستارا
کد خبر: ۱۰۹۷۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۵ 24 March 2023

تابناک/گیلان با آغاز تعطیلات نورزی سال ۱۴۰۲ ورود موج نخست مسافران نوروزی به شهرستان مرزی بندر آستارا در شمال غربی استان گیلان آغاز شده است.

مسافران نوروزی این شهرستان که از دوشنبه شب و با آغاز تعطیلات نوروزی سفر خود را به این منطقه گردشگر پذیر کشور آغاز کرده اند، به تعداد زیاد در ورودی های شهرستان و همچنین در سطح شهر آستارا به چشم میخورند و انتظار می رود که حجم گسترده مسافران نوروزی این شهرستان طی سه روز آینده وارد آستارا شوند.

تعداد کثیری از مسافرانی که به خصوص از مسیرهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل وارد آستارا شده اند و قصد سفر به شهرهای شمالی کشور در استان های گیلان و مازندران را دارند، در مسیر خود علاوه بر حضور در مناطق مختلف دیدنی این شهرستان، ساعاتی را در آستارا به تعطیلات گذرانی می پردازند.

همچنین مسافرانی که قصد دیدار از مناطق شمالغرب کشور به خصوص استان های اردبیل، زنجان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کردستان را دارند و از مسیر استان گیلان به سمت استان های فوق سفر می‌کنند، حتما سری به مناطق دیدنی و به خصوص بازار بزرگ ساحلی معروف آستارا می زنند.

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا در همین رابطه در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری تابناک گیلان با پیش بینی افزایش ورود مسافران نوروزی به این شهرستان مرزی، برنامه ریزی برای اسکان، اطلاع رسانی و ارایه خدمات در ستاد خدمات سفر را مقبول ارزیابی و اظهار کرد: امکانات لازم برای مسافران نوروزی در شهرستان مرزی بندر آستارا فراهم است.

عنایت رضایی پور، اظهار کرد: همه امکانات لازم به منظور ثبت نوروزی خاطره‌انگیز برای مسافران و میهمانان در این شهرستان فراهم شده است.

وی با بیان اینکه وجود یک هزار و ۶۰۰ واحد تجاری در بازار بزرگ ساحلی آستارا، وجود گردنه کوهستانی حیران، سواحل و طبیعت بکر و نیز واقع شدن در مسیر تردد شمال غرب کشور مهمترین دلایل موثر در افزایش تعداد مسافران ورودی به شهرستان آستارا است، افزود: نیروی انتظامی، پلیس راه، راهور، مرزبانی، هلال احمر و تمامی اعضای ستاد خدمات سفر آستارا در آماده باش کامل هستند و برای راهنمایی و خدمات رسانی به مسافران نوروزی در نقاط مختلف شهرستان مستقر شده‌اند.

به گزارش خبرنگارتابناک، طبیعت زیبای اطراف تالاب استیل، باغ پرندگان در ورودی شهر، پارک طبیعت گردی و حیات وحش، پارک جنگلی بی بی یانلو، نوار ساحلی آستارا، بازار بزرگ ساحلی ، منطقه زیبای دربند، گردنه کوهستانی حیران، بهشت کاکتوس ها، آبشار زیبای لاتون، منطقه بهارستان و آبگرم کوته کومه در کنار بقعه پیر قطب الدین صفوی، نوار مرزی و همچنین بقعه امام زاده سیدابراهیم و سیدقاسم (ع) در هفت کیلومتری جنوب آستارا از جمله جاذبه های شهرستان آستارا محسوب میشود که همه ساله مسافران زیادی را راهی این گوشه از کشور عزیزمان ایران می کند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار