آخرین نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان آستانه اشرفیه درسال ۱۴۰۱ با حضور رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی استان گیلان برگزارشد
کد خبر: ۱۰۹۶۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۶ 13 March 2023

آخرین نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان آستانه اشرفیه درسال ۱۴۰۱ با حضور رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی استان گیلان برگزارشدآخرین نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان آستانه اشرفیه درسال ۱۴۰۱ با حضور رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی استان گیلان برگزارشدآخرین نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان آستانه اشرفیه درسال ۱۴۰۱ با حضور رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی استان گیلان برگزارشد

خسرو آرنگ فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه با بیان اینکه در تلاش برای جذب افزایش اعتبارات روستاها در کمیته برنامه ریزی شهرستان می باشیم گفت:سازمان مدیریت برنامه ریزی به رتبه های و شاخص های تعریف شده از روی جمعیت، داشته ها و وسعت شهرستان توجه می کند .

وی گزارشی از تخصیص نه ماه شهرستان آستانه اشرفیه را ارائه داد و گفت: محل تملک استانی ۲۱ میلیارد و ۳۳۷ میلیون اعتباربا ۴۹ درصد اعتبار (با ارتقای شاخص شهرستان که نیاز است دستگاه هااز محل استانی مطالبه داشته باشند )، ازمحل استانی ۱۵ میلیارد تومان با تخصیص ۵۰ درصدی ،دوسوم درآمد حاصل از صادرات نفت و گاز ۵میلیارد و ۷۹۶ میلیون تومان با ۵۱ درصد تخصیص، از محل متوازن ۱۰ میلیارد ۵۷۲ میلیون تومان با ۳۵ درصد تخصیص که جمع اعتبار شهرستان ۵۹ میلیارد و ۷۱۳ میلیون تومان که میانگین تخصیص ۴۶ درصد بوده که دوازدماه آن ارتقا یافته است .

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه با اشاره به توزیع اعتبارات در ۱۲۶ پروژه از مشکلات چون جابه جایی اعتبارات گفت و افزود: دستگاه های چون آب و فاضلاب،شهرداری کیاشهر ،اوقاف، راهداری نیاز به اصلاح دارد و همچنین نیاز است برخی از اعتبارات استانی را در پروژه های شهرستانی داشته باشیم .

آرنگ ارائه گزارش عملکرد ماهانه دستگاه ها را را ضروری بیان کرد و گفت :دستگاه های که اعتبار مستمر می گیرند نیاز است با گزارش ماهانه و اعلام پیشرفت فیزیکی به فرمانداری اعتبارات تخصیصی شهرستان را اعلام کنند تا کوتاهی های شکل گرفته رفع شود .

شراره کاووسی ؛مدیریت سازمان برنامه ریزی استان با اشاره به توزیع عادلانه تخصیص استانی به شهرستان ها از افزایش تخصیص اعتبارات دوازده ماهه شهرستان گفت و افزود: شهرستان آستانه اشرفیه ۶۰میلیارد و دویست میلیون تومان اعتبار تخصیص داده شده است.

وی با تاکید به هزینه کرد صحیح منابع اظهار کرد: هزینه کردها باید خروجی داشته باشد و اولویت پروژه های نیمه تمام و پرداخت مطالبات پیمانکاران از گذشته باشد .

کاووسی با اظهارخرسندی تخصیص اعتبارات شهرستان گزارش دوازده ماه از تخصیص اعتبارات را ارایه دادم گفت: از صادرات نفت و گاز برای شهرستان حدود ۷۵ درصد بوده است که با وجود مشکلات اقتصادی کشور تا پایان سال اعتبار صددرصدی را خواهیم داشت .

وی اظهار کرد: درخصوص لایروبی اسکله بندر کیاشهر، فروش اموال اداره کل شیلات برای لایروبی ۵۰۰میلیون گذاشته شده است ،و از اعتبارات استانی ۸ میلیارد تومان برای بازگشایی حرم مطهر گذاشته شده است و در حال حاضر ۶میلیارد و ۴۰۰ میلیون تخصیص شده است .

کاووسی همچنین با بیان اینکه تخصیص ها امروز تمام شده است گفت ؛اگر تخصیص اعتبار از کشور صورت گرفته شود اعمال به شهرستان ها می شود اما لازم است دستگاه ها درخواست وجه خودرا تا پایان امروز به استان براساس ابلاغ انجام دهند چرا که بعد از آن خزانه قبول نمی کند .

وی با بیان اینکه امسال از ۳۱ میلیارد تومان ۲۹ میلیارد تومان نقد شده است که از همت دولت انقلابی از شهرداری ها خواست با توجه به سابقه سال گذشته تخصیص اعتبار براساس ابلاغ را تا سه شنبه انجام دهند چرا که علی رغم تمام مشکلات مالی تخصیص ها نقد شده است.

مدیریت سازمان برنامه ریزی استان با اشاره به اعتبار ملی؛ سفرریاست جمهوری نیز گفت: ۵ میلیارد تومان از اعتبار سفر ریاست جمهوری است برای تملک مغازه های جنب حرم برای پروژه حرم تخصیص داده شده است.

اسلامی ؛سرپرست شهرداری آستانه اشرفیه دراین جلسه با توجه به پایان سال و عدم دریافت دریافت اعتبار تخصیصی از سوی دستگاه ها خواستار جذب اعتبار از سوی شهرداری آستانه اشرفیه با تعریف پروژه به منظور تکمیل پروژه حرم شد.
در ادامه هریک از روسای دستگاه ها از اعتبارات و تخصیص ها دستگاه خود مباحثی را مطرح کردند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار