ممنوعیت برداشت شن و ماسه در رودخانه های گیلان
کد خبر: ۱۰۹۶۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۹ 13 March 2023

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان تاکید کرد: به دلیل آغاز فصل مهاجرت ماهیان مولد استخوانی برای زادآوری، برداشت شن و ماسه از رودخانه های گیلان از ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ تا پایان فروردین ماه سال آینده ممنوع است.

به خبرگزاری تابناک گیلان حمزه عشوری با اعلام این خبر گفت: با توجه به فرارسیدن فصل مهاجرت ماهیان به رودخانه ها و لزوم ایجاد بستر مناسب برای تخم ریزی ماهیان مولد، هرگونه برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه های استان ممنوع است وی افزود: تمام نیروهای یگان حفاظت محیط زیست در سراسر استان بصورت شبانه روزی و هماهنگ، پایش تمامی رودخانه ها را در دستور کار دارند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و برداشت غیرمجاز از بستر رودخانه با متخلفان به شدت برخورد می شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان یادآور شد: این عملیات از ۱۵ اسفندماه امسال آغاز و تا پایان فصل مهاجرت ماهیان در ۳۱ فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت.
مهندس عشوری خاطرنشان کرد: گونه های با ارزش ماهیان از جمله ماهی سفید، کولی و ماهیان خاویاری در این فصل از سال اقدام به تخم ریزی و تولید مثل می کنند.
وی اظهار داشت: از تمام مردم گیلان و علاقه مندان به حفظ محیط زیست و طبیعت تقاضا داریم علاوه بر ، خودداری از صید در زمان تکثیر ماهیان مولد، تخلفات برداشت های غیرمجاز رابه نیروهای یگان شهرستان ها و در صورت لزوم به اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان جهت پیگیری و برخورد لازم اطلاع دهند.
این مقام مسئول افزود: سامانه گویای ۱۵۴۰ آماده دریافت گزارشات مردمی است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار