آیت الله فلاحتی در نشست شورای اداری لنگرود بر همدلی مدیران برای رفع مشکلات جامعه تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۹۶۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۳ 13 March 2023

آیت الله فلاحتی در نشست شورای اداری لنگرود بر همدلی مدیران برای رفع مشکلات جامعه تاکید کرد.آیت الله فلاحتی در نشست شورای اداری لنگرود بر همدلی مدیران برای رفع مشکلات جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری تابناک گیلان ولی فقیه در گیلان در این نشست با بیان اینکه اگر ایرانیان در مصرف انرژی دقت عقلی و شرعی را رعایت کنند هیچگاه در کشور کمبود انرژی نخواهیم داشت گفت: کشور ما یک میلیارد و ۴۲۰ میلیون نفر و هندوستان یک میلیارد و ۳۸۰ میلیون نفر جمعیت دارد در حالی که مصرف انرژی در کشور ما در برخی مواقع بیشتر از این کشور و گاهی هم برابر است.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر همگرایی و هم آوایی میان مدیران و اینکه ۳۰ درصد معضلات جامعه با همگرایی حل می‌شود، تصریح کرد: جامعه هدف ما مردم هستند اگر میان‌مسئولان هم آوایی باشد مشکلات رفع خواهد شد و این امر در شهرستان لنگرود قابل مشاهده است.

وی با بیان اینکه شهرستان لنگرود در گیلان به قم گیلان معروف است، اضافه کرد: لنگرود شخصیت‌های برجسته‌ای از تراز شاگردان شیخ انصاری و شیخ شعبان دیوشلی از فق‌ها بزرگ ایرانی مقیم نجف و شخصیت‌های علمی همانند دکتر ابراهیم زاده لنگرودی دارد که زبانزد عام و خاص هستند.

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: شهدای این منطقه و حضور مردم در عرصه‌های گوناگون نشان می‌دهد که خدمت به مردم به جای نماز و روزه مستحبی ارزش دارد.

وی با بیان اینکه مدیر میدانی خوب بایستی به مدیران زیرمجموعه خود جرات دهد، گفت: مدیران مشکلات را رصد و اولویت بندی کنند.

آیت الله رسول فلاحتی با بیان اینکه نظارت‌ها به ویژه بر پیمانکاران باید تشدید شود گفت: مسوولان باید شیوه‌های برخورد با مردم را بدانند و به ۲ موضوع آب و پسماند با جدیت توجه کنند.

وی بر تشدید نظارت بر بازار در ایام عید، افزایش تولید و اشتغالزایی و لزوم توجه به مسئله فرزند آوری تاکید کرد

همین گزارش حاکیست محمد رضا جلالی فرماندار شهرستان لنگرود گفت

متاسفانه در طی سال های گذشته از این ظرفیت ها به نحو شایسته‌ای استفاده نشده است، تصریح کرد: بایستی تلاش کنیم از ظرفیت ها به نحو مطلوب استفاده و ثروت های جدید برای اداره جامعه هم احیا شوند.

وی با اشاره به اینکه لنگرود دارای سه بخش، ۵ شهر، ۷ دهستان و ۲۱۰ آبادی با جمعیت ۱۴۰ هزار نفر است، افزود:
۷۲ درصد جمعیت شهرستان در شهر و ۲۸ درصد در روستاها مقیم هستند و نرخ بیکاری ۲۲درصد و نرخ باسوادی هم ۹۸ درصد است.

دکتر جلالی ادامه داد: لنگرود دارای ۱۱ مرکز بهداشتی و درمانی، دو بیمارستان( ۶۴ تختخوابی بیمارستان شهید املاکی کومله و ۱۳۳ تختخوابی بیمارستان شهید حسین پور) و ۴۵ خانه بهداشت روستایی است.

فرماندار شهرستان لنگرود با اشاره به اینکه امورات اقتصادی و تولیدی شهرستان بر پایه کشاورزی و دامپروری است، گفت: از ۹ هزار و ۱۰۰ هکتار اراضی شالیزاری ۸ هزار و ۴۵۱ هکتار زیر کشت است و شهرستان از حیث صنعت هم هزار و ۲۷۶ واحد صنعتی فعال ، یک معدن و استخر و مزرعه پرورش ماهی است.

وی با بیان اینکه شهرستان لنگرود در کنار مزیت ها متاسفانه دارای مشکلاتی هم است، گفت: محروم بودن از تصفیه خانه شهر لنگرود ، فرسودگی شبکه های آبرسانی، فرسودگی شبکه برق لنگرود، تسطیح اراضی کشاورزی، فرسودگی ایستگاه های پمپاژ، عدم‌اتمام‌پروژه کنار گذر لنگرود، فرسودگی راه های روستایی، مستهلک بودن تجهیزات و ماشین الات، آبگرفتگی در برخی از مناطق شهری، گیاه مهاجم سنبل آبی از جمله مشکلات شهرستانی است.
وی با بیان اینکه در طی مدت بیش از یکسال حضور بنده در شهرستان ۹۰۰ میلیارد تومان پروژه تامین اعتبار، پیگیری و اجرایی شده است، تصریح کرد: احداث و نوسازی ۵ مدرسه با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان توسط خیرین مدرسه ساز در دست اجراست که در حوزه آموزش عالی، دانشگاه های پیراپزشکی ، پیام نور، آزاد، علمی کاربردی با سه هزار و ۱۰۰ دانشجو در شهرستان مشغول تحصیل هستند.
دکتر جلالی ادامه داد:۱۲ خانه بهداشت روستایی در حال احداث و بازسازی است و شهرستان دارای ۴ کتابخانه با ۵۰ هزار جلد کتاب است که کتابخانه شلمان در سال جاری به بهره برداری می رسد و مجتمع فرهنگی اطاقور با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی هم به علت کمبود اعتبار فعلا راکد است.

دکتر جلالی با بیان اینکه شهرستان دارای ۵ هزار و ۲۷۵ مددجوی کمیته امداد و ۴۹۳ نفر تحت پوشش بهزیستی است، اذعان کرد: ۱۰۴ واحد مسکن در طی سال جاری در دست اجرا بوده است.

دکتر جلالی با اشاره به‌ مشکل کم آبی در سطح استان، گفت: به لحاظ اینکه شهرستان در انتهای سد سفید رود قرار دارد و از ۹ هزار و ۱۰۰ هکتار اراضی، ۷ هزار هکتار تحت ابخور سد سفید رود است مشکلات شهرستان نسبت به شهرهای همجوار چند برابر است و با عنایت باری تعالی، مجاهدت مسئولان و سیاست‌گذاری استاندار محترم سال زراعی خوبی در سال گذشته رقم خورد و ۲۵ درصد افزایش محصول در سال گذشته مدعای این حرف است.

وی ادامه داد: کاهش آب پشت سد و تنزل نزولات جوی موجب شده امسال هم این دل نگرانی وجود داشته باشد و شهرستان لنگرود با تمهید مقدمات لازم از ماه ها قبل از جمله تعمیق اب بندان ها، لایروبی آب بندان ها ، انهار، زهکش ها به صورت جدی در دستور کار قرار دارد و هم‌اکنون ۳۱ آب بندان هم در حال لایروبی است.

فرماندار شهرستان لنگرود تصریح کرد: بندر گردشگری چمخاله با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در مرداد ماه سال آینده افتتاح می شود که با افتتاح ان موجبات سرمایه گذاری افزایش و طرح های دریا محور در شهرستان گسترش می یابد.
وی در خصوص بحث محرومیت زدایی در حوزه آب شرب، گفت: آب شرب شهرستان همانند اب زراعی مهم است و فرسودگی شبکه های ابرسانی مشکلاتی را بوجود آورده که قرارگاه سازندگی با اعتبار ۲۵۷‌میلیارد تومان برای آبرسانی به ۳۰ روستا تمهید مقدمات کرده که هم‌اکنون ۴۰ کیلومتر لوله گذاری صورت و دو منبع هم باید احداث شود و خوشبختانه طرحهای خوبی در این زمینه در شهرستان انجام شده و فاز سوم شبکه آبرسانی با اعتبار ده میلیارد تومان در دهه فجر افتتاح و تعدادی زیادی از روستاها از نعمت آب شرب برخوردار شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار