استاندار گیلان در دیدار معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور؛
کد خبر: ۱۰۹۶۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰ 12 March 2023

استاندار گیلان افتتاح موزه دفاع مقدس استان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطوح مختلف جامعه را موثر خواند و با تاکید بر لزوم حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس برای آگاهی نسل جدید ایران اسلامی، گفت: لازم است دستاوردهای ارزشی، معنوی و انقلابی کشورمان در قالب جهاد تبیین به خوبی به مردم معرفی شود.

به گزارش خبرگزاری تابناک گیلان ؛ دکتر اسدالله عباسی عصر امروز (یکشنبه ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۱) در دیدار معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور، افزود: دولت سیزدهم نسبت به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اهتمام و نگاه ویژه ای دارد و لازم است این مهم بعنوان پیوست فرهنگی در بسیاری از بخش ها مورد توجه قرار گیرد.

استاندار گیلان با اشاره به روند کند احداث این مجموعه قبل از دولت سیزدهم تصریح کرد: برای تسریع در امور احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان ، 40 میلیارد تومان اعتبار از محل مصوبات سفر پر خیر و برکت رئیس محترم جمهوری به گیلان اختصاص پیدا کرد و با همراهی و تلاش دیگر دستگاه ها در ایجاد زیرساخت ها، به امید خدا بزودی شاهد افتتاح فاز نخست از این مجموعه باشیم.

وی با اشاره به اقدامات دولت انقلابی و مردمی برای بهره برداری و افتتاح کامل این مجموعه ارزشمند در سال آینده، افزود: برای نشر ارزش های دفاع مقدس؛ احداث و فعالیت چنین مجموعه ای نیاز استان شهید پرور و ولایتمدار گیلان محسوب می شود که باید با اقدامی جهادی در اختیار مردم قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر لزوم حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس به نسل جدید ایران اسلامی، اظهار کرد: نوجوانان و جوانان با مطالعه تاریخ ایران اسلامی می بینند که دشمنان در راس آنان استکبار جهانی هیچگاه خیرخواه مردم ایران نبوده و نخواهد بود.

معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور نیز در این دیدار با قدردانی از اهتمام ویژه استاندار گیلان نسبت به موضوعات ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: فاز نخست مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان، شامل ساختمان کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد، ساختمان مدیریت فرهنگی و نیز دو هکتار محوطه سازی همزمان با پنج استان کشور، در سوم خردادماه سال آینده با سخنرانی آیت الله دکتر رئیسی به بهره برداری خواهد رسید.

دکتر علی اصغر جعفری افزود: تاکنون برای عملیات اجرایی فاز نخست این پروژه ۳۳ میلیارد تومان هزینه شده است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار