استاندار گیلان با کاشت چند اصله نهال خبر داد
کد خبر: ۱۰۹۵۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۸ 07 March 2023

۳۰ میلیون اصله نهال در استان گیلان کاشته می شود۳۰ میلیون اصله نهال در استان گیلان کاشته می شود۳۰ میلیون اصله نهال در استان گیلان کاشته می شود

استاندار گیلان با اشاره به طرح کاشت ۳۰ میلیون نهال در استان و ضرورت همراهی همگان در این طرح مهم گفت: طرح کاشت یک میلیارد نهال در کشور طی چهارسال آینده برنامه دولت و تاکید مقام معظم رهبری است و مردم برای تحقق این امر مهم زیست محیطی مشارکت کنند.

به گزارش خبرگزاری تابناک گیلان ؛ دکتر اسدالله عباسی صبح امروز (سه شنبه) در سومین روز از هفته درختکاری با تاکید بر اهمیت اقدام دولت برای انجام این طرح بزرگ اظهار کرد: برای تحقق این مهم در گیلان باید از همه ظرفیت‌های استان و مشارکت تشکل‌های مردمی استفاده شود چنانکه در سال اول حداقل هشت میلیون درخت باید در استان کاشته شود.

وی درختکاری را سنتی حسنه و ماندگار برای بهره‌مندی آیندگان عنوان کرد که در آیات قرآنی و روایات اسلامی به آن بسیار تاکید شده است، افزود: همان طور که گذشتگان منابع طبیعی ارزشمند را به ما تحویل دادند، ما نیز باید در حفاظت از این منابع و تحویل آن به نسل های بعدی بکوشیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اهمیت کاشت نهال و توسعه آن خاطر نشان کرد: درختکاری ضمن حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا موجب توسعه فضای سبز، سرسبزی و نشاط در جامعه می‌شود، از این‌رو مشارکت در این کار مهم بسیار ارزشمند و امری ماندگار است.

وی با تاکید بر ضرورت کاشت نهال مثمر و سازگار با اقلیم گیلان در فضاهای مناسب اضافه کرد: در همین حال خلا ایجاد شده در طبیعت و عرصه منابع طبیعی در سال‌های گذشته با توجه به حوادث و پدیده هایی چون آتش‌سوزی، سیل و خشکسالی باید با کاشت نهال جبران شود.

دکتر عباسی با بیان اینکه مردم خوب گیلان با همدلی و همراهی برای کاشت نهال با دست اندرکاران منابع طبیعی و آبخیزداری استان همکاری کنند، تاکید کرد: در کنار تولید و کاشت نهال، حفاظت و حراست از درخت، جنگل و منابع طبیعی نیز باید اهتمام همگان باشد.

استاندار گیلان امروز سه شنبه نهال نارنج در جلوی بیمارستان تامین اجتماعی کومله کاشت.

۱۵ تا ۲۱ اسفندماه هر سال هفته درختکاری و منابع طبیعی نام گرفته و شعار امسال این هفته "درخت برای زندگی، با هم بکاریم برای ایران سرسبز و قوی" است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار