3 شهرجدید به استان گیلان اضافه شد
کد خبر: ۱۰۹۵۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۶ 07 March 2023

در اجرای تبصره 5 ماده یک قانون اصلاح موادی از قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری روستاهای " طاهر گوراب، چوکام و ضیابر" به عنوان شهرهای جدید استان گیلان تصویب و اعلام شدند.

به گزارش خبرگزاری تابناک گیلان ، شهر جدید چوکام از توابع شهرستان خمام و شهرهای طاهر گوراب و ضیابر از توابع شهرستان صومعه سرا هستند.

با این تقسیمات جدید شرایط دو شهر طاهرگوراب و ضیابر پیش از این اعلام شده بود و در جدول تبدیل وضعیت روستای ضیابر مرکز بخش ضیابر شهرستان صومعه سرا توضیح داده شد که ، " برخورداری از منابع درآمدی پایدار ، وجود 670 واحد تجاری و کارگاهی ، استقرار در مسیر اصلی اتوبان رشت به تالش ، استارا ، فومن و پونل – عبور از جاده ترانزیتی موسوم به جاده بین المللی تهران- استارا- اردبیل – آذربایجان با استناد به تبصره 5 ماده یک اصلاحیه سال 1389 مجلس شورای اسلامی و نظر معاون محترم حقوقی ریاست جمهوری و دستور مقام عالی وزارت کشور ، تبدیل روستای ضیابر به شهر پیشنهاد و موافقت شد.

استان گیلان با این سه شهر جدید هم اکنون 55 شهر دارد. جمعیت استان تا پایان سال 1400 بیش از دو میلیون و 563 هزار نفر و تعداد شهرستان ها 17 شهرستان با یک میلیون و 694 هزار جمعیت شهری است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار