مدیرکل گردشگری ومیراث فرهنگی گیلان خبر داد
کد خبر: ۱۰۹۵۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۳ 06 March 2023

مدیرکل گردشگری گیلان، با بیان اینکه ۳۱۰۰ تاسیسات گردشگری گیلان آماده خدمت رسانی به مسافران نوروزی است، گفت: ۵۰ جشنواره نوروزی برگزار می شود.

ولی جهانی در گفت وگو با تابناک گیلان، با اشاره به آغاز فعالیت ستاد اجرایی خدمات نوروزی استان گیلان از ۲۰ اسفند ماه ۱۴۰۱، اظهار کرد: با توجه به تقارن ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، پیش بینی می شود که شاهد آغاز زودتر سفرهای نوروزی باشیم.

وی با بیان اینکه ۳۱۰۰ تاسیسات گردشگری گیلان آماده خدمت رسانی به مسافران نوروزی است، افزود: ۴۷ هزار تخت برای پذیرش مسافران نوروزی در گیلان آماده شده است که با احتساب خانه مسافرهای دارای مجوز، به بیش از ۷۰ هزار تخت افزایش می یابد.

مدیرکل گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان همچنین از برقراری گشت های مشترک بهداشتی و امنیتی و تعزیراتی ویژه ایام نوروز از امروز تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ خبر داد و تصریح کرد: در این گشت ها از تاسیسات گردشگری و مراکز اقامتی و پذیرایی بازدید به عمل می آید و نرخ نامه ها رصد می شود تا قانونی و در معرض دید مسافران باشد.

ولی جهانی از برگزاری ۵۰ جشنواره و همایش و مراسم آیینی نوروز در گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: از همه فرمانداران و شهرداران خواسته شده تا حداقل یک سفره هفت سین را در شهرستان خود برپا کنند تا مسافران با آداب و رسوم هر منطقه آشنا شوند.

وی با اشاره به برپایی ۱۷ سفره هفت سین در ۱۷ شهرستان گیلان، گفت: در محل فرودگاه و ایستگاه راه آهن نیز اقدام به برپایی سفره هفت سین خواهیم کرد.

وی تصریح از برگزاری آیین نوروزگاه در همه شهرستان ها خبر داد و بیان کرد: با همکاری شهرداران و دهیاران کلیه موزه ها و اماکن طبیعی و تاریخی شهرها آماده پذیرش مسافران می شود.

وی با بیان اینکه در بهار امسال ۴۲ میلیون مسافر به گیلان آمدند، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۳۰ میلیون مسافر فقط در ایام نوروز وارد گیلان شدند و شاهد افزایش ۲۰۰ درصدی ماندگاری بودیم.

حسن پور، با اشاره به ورود ۸۲ میلیون گردشگر به گیلان طی ۱۱ ماهه امسال، یادآور شد: از ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ لغایت ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ نیز پیش بینی ورود ۳۰ میلیون گردشگر به گیلان را داریم.

معاون گردشگری گیلان هچنین از تمهید مقدمات برای اسکان موقت مسافران به صورت متمرکز در شهرستان ها خبر داد و یادآور شد: سعی شده از پدیده چادرخوابی جلوگیری کنیم تا علاوه بر افزایش امنیت مسافران و دسترسی آسان تر به خدمات، جلوه بد در شهر ایجاد نشود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار