رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان
کد خبر: ۱۰۹۵۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۲ 06 March 2023

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه این استان پرچمدار منابع طبیعی کشور است، گفت: هیچ کجای کشور همانند گیلان استعداد و ظرفیت تولید و پرورش درخت را ندارد.
به گزارش خبرنگارخبرگزاری تابناک گیلان ؛ دکتر صالح محمدی در حاشیه مراسم کاشت نهال به مناسبت روز درختکاری در محوطه موزه دفاع مقدس گیلان ، اظهار کرد؛ تقارن میلاد امام زمان (عج) و ایام درختکاری فرصت مغتنمی برای اشاعه فرهنگ درختکاری در جامعه است.
وی با اشاره به طرح مهم و آینده محور کاشت یک میلیارد درخت در کشور، افزود: سهم گیلان از این طرح ملی تولید و کاشت ۳۳ میلیون اصله درخت است که باید در فرایند ۴ ساله تحقق پیدا کند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه کاشت درخت از گذشته‌های دور در این استان مرسوم بوده، گفت: فرهنگ درختکاری با گوشت و خون گیلانی‌ها پیوند عمیق و ناگسستنی دارد و همیشه بر این موضوع تاکید فراوان دارند.
محمدی با بیان اینکه اثرگذاری درختان بر زندگی افراد وصف ناشدنی است، اضافه کرد: هر درخت سالانه ۲۳ کیلوگرم دی اکسید کربن تولید کرده و ۲۷۰۰ کیلوگرم اکسیژن تولید می‌کند.
وی با بیان اینکه یک درخت تولید کننده اکسیژن ۲ انسان است، افزود: درختان و جنگل‌ها نقش بی بدیلی در دوام و قوام حیات بشری دارند که باید از آنها ویژه مراقبت کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به پدیده گرم شدن زمین و تغییرات اقلیمی در جهان، این مهم را تهدید جدی علیه امنیت اجتماعی و حیات بشر دانست و بیان کرد: درختان و جنگل‌ها با تولید اکسیژن و رسوب دی اکسید کربن، روند گرم شدن زمین را کاهش می‌دهد.

محمدی با بیان اینکه گیلان دستخوش تغییرات اقلیمی شده است، گفت: دیگر از آن زمستان‌های پر بارش و برفی در گیلان خبری نیست و پدیده تغییر اقلیم در این استان محسوس است.

وی با بیان اینکه کاشت درخت یک مطالبه عمومی است، افزود: فرهنگ درختکاری باید در خانه و خانواده به یک اصل اجتماعی مهم پذیرفته شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه این استان پرچمدار منابع طبیعی کشور است، گفت: هیچ کجای کشور همانند گیلان استعداد و ظرفیت تولید و پرورش درخت و سرسبزی و طراوت جنگلی را ندارد.

محمدی با بیان اینکه تداوم حیات بشری به درختان و جنگل‌ها وابسته است، اضافه کرد: بشر برای ادامه حیات ناگزیر است کاشت درخت و حفاظت از منابع طبیعی را در اولویت قرار دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار