کد خبر: ۱۰۹۵۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۰ 03 March 2023

علی دارابی با اشاره به روند انجام ثبت جهانی ماسوله، افزود: ماسوله در یک قدمی ثبت جهانی یونسکو قرار دارد که سال آینده در فهرست مکان های تاریخی و گردشگری یونسکو قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری تابناک گیلان علی دارابی پنجشنبه ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۱ ضمن بازدید از خانه صنایع دستی، هتل ایران و بافت تاریخی بازار رشت افزود: بافت تاریخی رشت دارای ویژگی‌های ممتازی است و قابلیت این را دارد که در لیست میراث جهانی قرار بگیرد.

قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با ابراز رضایت از از تعامل مجموعه مدیریت شهری با اداره کل میراث‌فرهنگی گیلان اظهار کرد: به منظور معرفی تولیدات و آثار هنرمندان استان گیلان فضای مناسبی برای ارائه دستاوردهای آنان در این مکان ایجاد شده است که امیدواریم همه فعالیت‌های سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به رونق بخشی اقتصادی منجر شود.
او در خصوص ثبت منظر فرهنگی و مجموعه ماسوله گفت: پرونده ثبت جهانی ماسوله در اولویت ما است و پرونده آن در دست بررسی توسط ارزیابان یونسکو قرار گرفته است و امیدواریم در سال آینده علی‌رغم ظرفیت بالای این مجموعه تاریخی این اتفاق خوب رقم بخورد.

دارابی، با اشاره به رفع موانع مرمت هتل تاریخی رشت گفت: صحبت‌های لازم با مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان و مجموعه مدیریت شهری برای حل مشکلات مرمت این مجموعه انجام شده است و درصددیم تا با تلاش‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اقدامات لازم برای ثبت جهانی شهر رشت به عنوان شهر صنایع‌دستی به درستی اجرا شده و نتیجه لازم حاصل شود.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، نیز در حاشیه این بازدید بیان کرد: در راستای بهره‌مندی از ظرفیت شهر خلاق خوراک و زمینه‌سازی برای ثبت شهر رشت به عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی، ساختمان فرهنگ و هنر که تاکنون محل استقرار سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت بوده به موزه هنرهای صنایع‌دستی و موزه خوراک تبدیل شده است و هنرمندان در رشته‌های مختلف رشتی‌دوزی، خراطی، البسه محلی، منبت چوب، معرق چوب، سفال، سرامیک و تولیدات چرمی دست‌دوز در این مجموعه فعالیت می‌کنند.

ولی جهانی افزود: امیدواریم با تقویت زیرساخت‌ها و رفع موانع مختلف شاهد توسعه پایدار گردشگری در گیلان باشیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار