کد خبر: ۱۰۹۵۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۴ 03 March 2023

تابناک/گیلان سرپرست منابع طبیعی گیلان گفت: به مناسبت بزرگداشت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در سطح استان و شهرستان ها در بین مردم استان گیلان بالغ بر ۵۴۸ هزار اصله نهال تولید شده توزیع می شود.

سرخوش کرم زاده در گفت وگو با تابناک گیلان، از توزیع رایگان بالغ بر ۵۴۸ هزار اصله نهال در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: این یک میلیارد درخت طی چهار سال کاشته می شود و سهم گیلان ۲۰ میلیون نهال است.

وی افزود: از مجموع ۹ نهالستان فعال واقع در استان گیلان بالغ بر دو میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال تولید شده است که از این مقدار، ۲۰۰ هزار اصله جهت پروژه های استانی مورد استفاده قرار می گیرد.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان تصریح کرد: ۷۴۸ هزار اصله نهال نیز تا پایان سال جاری به صورت رایگان در بین مردم توزیع می شود.

کرم زاده با اشاره به آغاز توزیع این مقدار نهال از ۲۲ بهمن ماه امسال، گفت: به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری با شعار «درخت، برای زندگی؛ با هم بکاریم برای ایران سرسبز - ایران قوی» در ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ها، نهال رایگان توزیع می شود.

وی با اشاره به آغاز برنامه های هفته منابع طبیعی از ۱۲ لغایت ۲۲ اسفند ماه ۱۴۰۱، تصریح کرد: نواختن زنگ سبز در مدارس، درختکاری در باغ موزه دفاع مقدس، مراسم نمادین غرس نهال به یاد شهدای منابع طبیعی و آبخیزداری، توزیع رایگان نهال بین مردم و برگزاری مانور خودرویی از جمله برنامه های این دهه است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار