استاندار در جلسه شورای حفاظت منابع آب گیلان تاکید کر
کد خبر: ۱۰۹۴۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۸ 01 March 2023

استاندار گیلان با اشاره به کاهش ذخیره آب سدسفیدرود در تامین آب کشاورزی استان، بر مدیریت جدی قرارگاه‌های آب و لزوم همراهی مردم عزیز همچون سال زراعی گذشته تاکید کرد و گفت: انسجام و بهره گیری از تمامی ظرفیت ها در تامین آب زراعی بسیار موثر است.

به گزارش تابناک گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی عصر امروز (چهارشنبه) در جلسه شورای حفاظت منابع آب استان در رشت افزود: باید با استفاده از پیش بینی هواشناسی و تجارب گذشته، به ویژه در سال زراعی قبلی، نقاط ضعف را شناسایی کنیم تا بتوانیم بر مشکلات ناشی از خشکسالی فائق آییم.

استاندار گیلان با اشاره به تحت پوشش قرار داشتن ۱۷۱ هزار هکتار از ۲۳۸ هزار هکتار زمین شالیزاری استان در شبکه سد سفید رود گفت: بارش های امسال در حوضه سد سفیدرود نسبت به پارسال کمتر است اما ما منتظر بارش در بالادست نماندیم و تلاش کردیم از تمامی ظرفیت های داخلی استان برای تامین آب کشاورزی پیش رو بهره بگیریم .

دکتر عباسی تصریح کرد: از مدت ها قبل، جهاد کشاورزی و آب منطقه ای، لایروبی آب بندان ها، استخرها، نهرها و ساختن سردهنه ها و سایر کارهایی که باید برای ۹ هزار هکتار آب بندان ها انجام شود را شروع کردند و برای سال زراعی پیش رو آماده شدند.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت بیمه کردن محصولات کشاورزی از بانک ها بویژه بانک کشاورزی خواست تسهیلات لازم را در اختیار کشاورزان قرار دهند ؛ ضمن اینکه سایر امکانات را همچون کود بویژه پتاس را به موقع با قیمت دولتی در اختیار کشاورزان برنج‌کار قرار دهند.

استاندار گیلان با بیان اینکه باید اطلاع رسانی به کشاورزان به صورت فراگیر و گسترده توسط فرمانداران، بخشداران، مسئولان و متولیان محلی انجام شود از کشاورزان خواست تا تقویم زراعی در مواردی همچون زمان آبیاری، زمان کشت و شخم زمستانی و نشاء توجه کنند و مانند سال گذشته همکاری های لازم را انجام دهند تا بتوانیم هم در آینده محصول بهتری را برداشت کنیم و هم کشاورزان مجبور به تحمل زحمت بیشتر نشوند.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه اهتمام داریم تا با تجهیزات امکانات همچون ایستگاه های پمپاژ و موتور پمپ هایی که باید تجهیز شود به استفاده بهینه از ظرفیت های آبی استان کمک کنیم، خاطر نشان کرد: به همه مدیران اعلام کردیم که باید برای رسیدن به محصولات و تولیدات بیشتر و کاهش ز حمات کشاورزان آمادگی لازم را داشته باشیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار