کد خبر: ۱۰۹۰۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۹ 01 February 2023

۳۷طرح هادی به همراه ۲ هزار و ۷۲ واحد مسکن روستایی ، دهه ی فجر امسال در گیلان افتتاح می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان ادر گفتگو با تابناک گیلان گفت: برای ساخت و راه اندازی ۲ هزار و ۷۲ واحد مسکن روستایی افتتاحی در دهه ی فجر امسال، ۸۸۸ میلیارد و ۳۷۱ میلیون تومان هزینه شده که ۲۰۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آن تسهیلات بانکی کم بهره و بقیه، آورده ی متقاضیان بوده است.

به گزارش تابناک گیلان ؛ مهندس حامد دائمی همچنین از آماده سازی ۳۷ طرح هادی روستایی در ۱۶ شهرستان گیلان برای افتتاح در دهه ی مبارک فجر امسال خبر داد و اضافه کرد: برای اجرای این طرح های هادی، ۵۸ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی همچنین افزود: واگذاری ۶ هزار و ۵۸۰ فقره سند روستایی اعم از عرصه و عیان به روستانشینان گیلانی، از دیگر برنامه های پیش بینی شده در دهه ی فجر امسال است.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان در بخش دیگری از سخنان خویش به برنامه ی دولت سیزدهم برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور اشاره کرد و با بیان اینکه از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد در بخش ساخت مسکن روستایی هدف گذاری شده افزود: سهم مسکن روستایی گیلان در سال ۱۴۰۱ حدود ۹ هزار واحد است که در همین راستا تاکنون ۸ هزار و ۶۳۸ متقاضی واجد شرایط شناسایی و برای بهره مندی از تسهیلات به بانکهای عامل استان معرفی شده است.

آقای دائمی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ۵۷ درصد واحدهای مسکونی روستاههای گیلان مقاوم سازی شده اند افزود: این رقم برای میانگین روستاههای کشور ۴۹ درصد است.

مدیر کل بنیاد مسکن گیلان در همین راستا اضافه کرد: در حال حاضر از مجموع ۲۹۷ هزار و ۶۹۷ واحد مسکن روستایی استان، ۱۷۰ هزار و ۲۶۳ واحد در بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ روستا مقاوم سازی شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار