کد خبر: ۱۰۹۰۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۸ 31 January 2023

نماینده عالی دولت در گیلان گفت: فضای اقتصادی گیلان همچون خط آهن و نیز اقتصاد دریا محور فرصتی ارزشمند برای توسعه مناسبات خارجی است.

به گزارش تابناک گیلان ؛ دکتر اسدالله عباسی ظهر امروز (سه شنبه) در دیدار سفیر جمهوری بلاروس در ایران افزود: با توجه به عضویت ایران در اتحادیه گمرکی اوراسیا و سازمان شانگ‌های و کشورهای عضو اکو فرصت بسیار خوبی برای ارتباط با کشورها از جمله بلاروس است.

وی ادامه داد: در این راستا، علاقمندیم مناسبات با بلاروس را در سطح اقتصادی و تجاری هم به شکل منطقی مدیریت شده ارتقا دهیم .

دکتر عباسی بر آمادگی استان برای گسترش سرمایه‌گذاری دوجانبه تاکید کرد و گفت در تلاشیم سرمایه گذاری مشترک بین گیلان و بلاروس را در منطقه آزاد انزلی و آستارا فعال کنیم.

وی خاطر نشان کرد: افتتاح و بهره برداری خط ریلی رشت به کاسپین و رشت به آستارا و منطقه اوراسیا، قفقاز، آسیای میانه و اتصال کریدور شمال به جنوب بسیار حائز اهمیت است.

 

*حمل و نقل گیلان ظرفیت مطلوبی برای همکاری بین ایران وبلاروس است

سفیر جمهوری بلاروس در ایران نیز در این دیدار با قدردانی از استقبال استاندار گیلان گفت: ظرفیت حمل و نقل گیلان دورنمای خیلی خوبی برای همکاری بین دو کشور ایران و بلاروس را فراهم می سازد و می تواند منجر به توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری دو کشور شود.

دمیتری کالتسوف افزود: بلاروس و ایران روابط، همکاری ها و دوستی دیرینه ای دارند و مناسبات سیاسی، اقتصادی، علمی و فرهنگی این دو کشور همیشه در سطح بالا بوده است.

وی، هدف اصلی سفر به گیلان را بررسی ظرفیت ها و امکانات همکاری در حوزه های اقتصادی و تجاری عنوان کرد و ادامه داد: ما به روابط دو کشور خوشبینانه نگاه می کنیم و علاقه مندیم سطح این روابط و تعاملات اعم از فرهنگی و اقتصادی گسترش یابد.

وی تصریح کرد: در این میان استان گیلان با ظرفیت های گردشگری ، اقتصادی و فرهنگی و قرارگیری در حاشیه خزر می تواند در توسعه مناسبات دو کشور نقش موثری ایفا کند.

در این دیدار طرفین نمادهایی از صنایع دستی و هنر میراث فرهنگی دو کشور را به یکدیگر هدیه دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار