مهاجرت بیش از ٣٠ هزار پرنده مهاجر آبزی و کنار آبزی به پارک ملی خشکی _دریایی بوجاق گیلان
کد خبر: ۱۰۸۹۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۶ 29 January 2023

سرپرست اداره ی پارک ملی خشکی _ دریایی بوجاق از مهاجرت بیش از ٣٠ هزار پرنده مهاجر آبزی و کنار آبزی به این پارک ملی خبر داد .


به گزارش خبرانلاین، احسان باقری پور گفت :شرایط آب و هوایی و امنیت خوب در پارک ملی بوجاق کیاشهر ، سبب افزایش مهاجرت بیش از ١/۵ برابری پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته در این منطقه شده است.
وی با بیان اینکه سرشماری پرندگان در پارک ملی بوجاق آغاز شده است، اظهار داشت : شواهد نشان می‌دهند آمار مهاجرت پرندگان نسبت به سالهای گذشته رشد چشم گیری داشته است. به نحوی که درسال گذشته حدود ۲۰ هزار قطعه از انواع پرندگان برای زمستان گذرانی به بوجاق مهاجرت کرده بودند اما در سال جاری بدلیل مطلوب بودن شرایط زیستی برای پرندگان مهاجر ، بیش از ۳۰هزار قطعه از انواع پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی از جمله ۱۴۰۰ قطعه گونه کم نظیر آنقوت جهت زمستان گذرانی به این منطقه مهاجرت کرده اند .
باقری پورافزود: هیچ گونه مجوزی برای شکار پرندگان یا دام گذاری در پارک ملی بوجاق صادر نمی شود و در صورت مشاهده هر گونه تخلف با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.
تالاب بوجاق بخشی از پارک ملی خشکی دریایی بوجاق و بزرگترین پارک ملی آبی خاکی ثبت شده در فهرست پارکهای ملی ایران است که زیستگاه پرندگان آبزی مهاجر مانند آنقوت، فلامینگو، پلیکان، قو، اردک، انواع غاز، سنقرتالابی، عقاب دریایی و پرندگان خشکی زی مانند قرقاول، زنبورخوار، دلیجه و سنگ چشم است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار