کد خبر: ۱۰۸۹۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۲ 24 January 2023

تابناک/گیلان معاون استاندار گیلان خواستار تشکیل یک بانک اطلاعاتی جامع و به روز در حوزه بانوان توانمند شهری و روستایی استان شد و گفت: باید ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی و علمی و اجرایی و نخبگانی بانوان احصا شود.

حسین مصطفی پور شامگاه گذشته، ۳ بهمن ماه در سومین نشست مشاوران بانوان فرمانداری های شهرستان های استان گیلان، ضمن قدردانی از مشارکت بانوان در امور فرهنگی، اظهار کرد: فعالیت فرهنگی بانوان در شهرستان ها با وجود امکانات و اعتبارات حداقلی نمونه ای بارز از بهره وری است.

وی با تاکید بر لزوم استفاده حداکثری از امکانات حداقلی، افزود: بسیاری از اعتبارات در حوزه هایی هزینه می شود که خروجی چشمگیری ندارد، اما در حوزه بانوان شاهد دستاوردهای خوبی هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان، با اشاره به توانمندی بانوان در شناسایی و استفاده از ظرفیت ها، خاطرنشان کرد: مشاوران بانوان باید از داشته های استانی و شهرستانی به نفع اهداف و برنامه های نظام و دولت بهره بگیرند.

مصطفی پور خواستار تشکیل یک بانک اطلاعاتی جامع و به روز در حوزه بانوان توانمند شهری و روستایی استان شد و گفت: باید ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی و علمی و اجرایی و نخبگانی بانوان احصا شود و در کنار آن اطلاعات درستی از مشکلات و نارسایی ها و موانع داشته باشیم، زیرا بدون این بانک اطلاعاتی برنامه ریزی جامع و کامل و درست و دقیقی نخواهیم داشت.

وی از بانوان فعال در عرصه های فرهنگی خواست به موضوعات روز جامعه از جمله خانواده، جوانی جمعیت، فرهنگ سازی، عفاف و حجاب و... بپردازند و یادآور شد: هر شهرستان چند اولویت اصلی را با محوریت بانوان پیش ببرد.

معاون استاندار گیلان با اشاره به سرمایه گذاری دشمن بر نوجوانان و دختران و بانوان ما، عنوان کرد: متاسفانه طی سال های اخیر فرهنگ سازی را رها کردیم و فرهنگ و آداب و رسوم و ارزش ها و آرمان های ایرانی و اسلامی را به نسل جوان و نوجوان انتقال ندادیم.

وی جامعه هدف برنامه های فرهنگی را جمعیت خاکستری دانست و گفت: کار فرهنگی هزینه بردارتر از کارهای عمرانی است و لذا باید بیشتر به موضوعات روز جامعه بپردازیم و برای آن برنامه ریزی فرهنگی کنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار