بازارچه های محصولات کشاورزی در همه شهرستان ها راه اندازی می شود
کد خبر: ۱۰۸۹۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۰ 24 January 2023

جلسه شورای مدیران سازمان با حضور حجت الاسلام کریم عاشوری مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی و کلیه معاونین و مدیران شهرستانها در سالن جلسات سازمان برگزار گردید.

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان دکتر صالح محمدی گفت: در حوزه کشاورزی در استانی هستیم که قابلیتهای فراوانی دارد، برای رسیدن به اهداف متعالی باید کارهای ما برنامه محور باشد یعنی در راستای برنامه ریزی و مدلی باشد که به نتیجه درست برسیم.

دکتر صالح محمدی اظهارکرد: امروز از زبان بسیاری از مسئولین تراز اول کشور عنوان مدیریت جهادی را میشنویم به نوعی الگوی مدیریت را با مدیریت جهادی می سنجند که این نکته خوبی برای همه ماست. چه اتفاقی در حوزه جهادسازندگی ، جهاد کشاورزی و رویکرد جهادی وجود داشت که امروز تکیه مقام معظم رهبری ، ریاست محترم جمهور و مقام عالی وزارت و همچنین مسئولین استان تکیه و تاکید بر مدیریت جهادی دارند، باتوجه به اینکه اینجا خانه و ریشه جهاد است حتماً باید با تأمل و ژرف نگری شاهد تبلور و نمودش در کارهاو خدمات باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان ضمن تاکید بر اینکه باید از ظرفیت های مختلف و متنوع تعاونی روستایی استفاده شود و در شهرستان ها با همکاری و استفاده از ظرفیت های تعاونی روستایی محلی را برای ایجاد بازارچه و تنظیم بازار محصولات کشاورزی راه اندازی کنند افزود:یکی از سیاست های مهم وزارت جهاد کشاورزی طرح الگوی کشت محصولات است که در استان گیلان یعنی اگر در مقطعی دچار چالشی هستیم، متناسب با آن برنامه ریزی کنیم تا تولیدکننده دچار سردرگمی و چالش نشود و فضایی ایجاد نشود که با افزایش تولید یک محصول در یک سال بازاری برای آن وجود نداشته نباشد یا اینکه از محصولی حمایت مضاعف کنیم در حالی که نیاز بازار به این میزان تولید نباشد.

دکتر صالح محمدی در جلسه شورای مدیران بیان داشت: کارشناسان و محققین باید وارد عرصه شوند و با همکاری مراکز خدمات و با انتقال یافته های تحقیقاتی و اجرای دوره های آموزشی در کنار کشاورزان باشند.

دکتر صالح محمدی گفت: سند دار کردن اراضی از برنامه‌های مهم وزارت جهادکشاورزی است و اعقاد داریم با ظرفیتها و همکاری همه مدیران بخش ها کاملاً قابل انجام است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان در ادامه افزود: باید به صاحبان عرصه های کشاورزی که زیرکشت نمی روند اخطار داده شود، بلاکشت گذاشتن اراضی کشاورزی توجیه نداد و مورد تایید نیست

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار