کد خبر: ۱۰۸۷۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۱ 17 January 2023

بهره برداری بیش از ۲۰۰۰ واحد مسکن ملی روستایی گیلان در دهه فجربهره برداری بیش از ۲۰۰۰ واحد مسکن ملی روستایی گیلان در دهه فجر

تابناک/گیلان مدیرکل بنیاد مسکن گیلان، سهمیه مسکن روستایی استان در طرح نهضت ملی مسکن را ۹۰۰۰ واحد دانست و گفت: ۲۰۷۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن در روستاهای گیلان از سهمیه ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

حامد دائمی در گفت و گو با تابناک با بیان اینکه بنیاد مسکن در طرح نهضت ملی مسکن قائم مقام راه و شهرسازی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است، اظهار کرد: بنیاد مسکن در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت نیز به عنوان کارگزار راه و شهرسازی است.

وی بنیاد مسکن را در روستاها متولی طرح نهضت ملی مسکن دانست و افزود: تاکنون در سطح ۱۲ شهر زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان و در قالب ۱۹ پروژه به مساحت ۲۹ هکتار زمین برای احداث ۲۹۸۳ واحد مسکونی توسط راه و شهرسازی تامین شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان، با بیان اینکه تاکنون ۱۳۰۹ نفر از متقاضیان آورده اولیه ۴۰ میلیون تومانی را واریز کردند، گفت: برای ۱۵۲۰ واحد مسکونی پروژه تعریف کردیم و هم اکنون عملیات اجرایی ۱۴۵۸ واحد آغاز شده است.

دائمی، با اشاره به پیشرفت مناسب پروژه از مرحله اجرا تا نازک کاری در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی با توجه به آورده متقاضیان و تسهیلات بانکی انجام می شود.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن گیلان به عنوان کارگزار راه و شهرسازی دو پروژه ویژه در رشت و انزلی دارد، تاکید کرد: پروژه رشت ۶۲۴ واحدی و پروژه انزلی ۳۶ واحدی است که میانگین پیشرفت ۵۰ درصدی دارند.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان همچنین ۲۰ درصد سهمیه سالانه طرح نهضت ملی مسکن را برای روستاها دانست و افزود: سهمیه گیلان از یک میلیون واحد سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰ حدود ۲۲ هزار و ۵۰۰ واحد است که برای روستاها ۹۰۰۰ واحد را در دست اقدام داریم.

وی با بیان اینکه تاکنون ۸۲۹۹ واحد روستایی را به صورت خودمالک به بانک های عامل معرفی کردیم، یادآور شد: ۵۴۹۹ نفر موفق به عقد قرارداد با بانک ها شدند.

دائمی، ۵۲۱۰ واحد را در مرحله فونداسیون دانست و اضافه کرد: ۲۰۷۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن در روستاهای گیلان از سهمیه ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار