پیام تبریک محمد رضا فرماندار لنگرود بمناسبت ولادت حضرت زهرا (س) روز زن و تجلیل از مقام مادر
کد خبر: ۱۰۸۷۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵ 13 January 2023

بسم الله الرحمن الرحیم
هدف از آفرینش انسان همانا نیل به کمال بشری است وهیچ گونه فرق و تفاوتی بین زنان و مردان وجود ندارد، نشانه بارز آن حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها هست که در قله رفیع فضایل بشریت قرار دارد.
اینجانب لازم میدانم ولادت بهجت اثر حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام الله علیها و فرزند رشید آن حضرت امام خمینی قدس الله نفس الز کیه را خدمت زنان و مادران عزتمند ایران اسلامی که نقش ارزشمند خود را در همه عرصه ها از جمله تلاش در جهت تحکیم خانواده و پافشاری بر رعایت موازین شرعی مصروف داشته اند تبریک خود را ابراز داشته، همچنین ضروری است از مجال به دست آمده بر این نکته تاکید داشته باشم:
زنان محجبه و عفیفه علاوه بر آنکه روح خود را برای قرب الهی مهیا می کنند زمینه رشد معنوی و سازماندهی روح و روان مردان، گسترش امنیت اجتماعی جامعه و تحکیم خانواده را فراهم می سازند. لذاست که باید جنبه های مثبت وارزش های والای موجود در جنس زن و عواطف رقیق و خوی مهر آمیزی که باریتعالی در آن به ودیعه نهاده مورد عنایت خاص قرار گیرد.
در حالیکه فرهنگ سکولاریسم زن را به عنوان یک موجود مصرف کننده، دست و دلباز، کارگر کم توقع و ارزان تلقی می کند اسلام عنایت ویژه‌ای به مقام والای زن دارد چون زن را جامعه ساز دانسته و فقدان اینگونه زنان را به منزله انحطاط جوامع و ملتها قلمداد می کند.
بنابراین لزوم تبیین « فرهنگ زندگی اسلامی» با محوریت « الگوی فاطمی» بیش از هر زمانی ضروری به نظر می رسد.
اسلام بــن مایه‌های فرهنگ زندگی اسلامی را که« خرد ورزی»،« اخلاق» و «حقوق» است را در اختیار ما گذاشته، کافیست به دنبال " تبیین" و" تدوین" این فرهنگ، منطبق با الگوی مطلوب آن باشیم.
محمدرضا جلالی فرماندار لنگرود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار