کد خبر: ۱۰۸۶۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۷ 10 January 2023

دستگاه‌های اجرایی مصرفشان را مدیریت کنند در غیراینصورت با قطعی گاز مواجه می‌شونددستگاه‌های اجرایی مصرفشان را مدیریت کنند در غیراینصورت با قطعی گاز مواجه می‌شوند

افزایش ۱۵ درصدی مصرف گاز

مصرف ۲۴ میلیون مترمکعب گاز در گیلان فقط در یک روز

استاندار گیلان: دستگاه‌های اجرایی مصرفشان را مدیریت کنند در غیراینصورت با قطعی گاز مواجه می‌شوند.

به گزارش خبرنگار تابناک گیلان ؛ استاندار در نشست قرارگاه گاز استان با اشاره به افزایش ۳ میلیون مترمکعبی مصرف گاز در گیلان در شبانه روز گذشته گفت: مردم نقش مهمی در پایداری شبکه انتقال گاز دارند و با مصرف بهینه می‌توانند دست مسوولان را برای گازرسانی به مشترکان کل کشور بگیرند.

دکتر اسدالله عباسی بر لزوم پایش مستمر میزان مصرف گاز مشترکان دولتی و خصوصی تاکید کرد و افزود: باید گازمشترکان دولتی پرمصرف را قطع کرد و به پرمصرف‌های بخش خانگی هم ابتدا تذکر داد و پس از تکرار مصرف بیش از حد، گازشان قطع شود.

وی همچنین خواستار قطع گاز اماکن خالی از سکنه شد و تاکید کرد : باید در صورت قطع گاز این خانه‌ها حتما از قبل به صاحبانشان اطلاع داده شود.

استاندار در ادامه با بیان اینکه نباید فعالیت‌های تولیدی بخش صنایع به دلیل کمبود گاز تعطیل شود افزود: متولیان ضمن برنامه ریزی برای مدیریت مصرف گاز از سوخت‌های جایگزین استفاده کنند تا صنایع دچار تعطیلی نشوند.

دکتر عباسی همچنین بر ضرورت کاهش ساعت کاری برخی صنوف پرمصرف نیز تاکید و تصریح کرد: اصناف بویژه مجتمع‌های تفریحی و گردشگری می‌توانند با کاهش ساعات کارشان به روند مصرف بهینه گاز کمک کنند.

وی تصریح کرد: برخی ساختمان‌ها در گیلان به دلیل رعایت نکردن اصول ساخت و ساز، هدر رفت انرژی دارند و باید با بهسازی ابنیه قدیمی و نظارت بر روند ساخت و ساز‌های جدید، جلوی از بین رفتن انرژی را گرفت.

رییس قرارگاه گاز گیلان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مسوولان اجرایی می‌توانند با برنامه ریزی، تهدید‌ها را به جای بحران به فرصت تبدیل کنند گفت: باید چرخه زندگی مردم با وجود مشکلات به بهترین شکل حفظ شود و مسوولان تلاش کنند مشکلات ناشی از سرمای هوا در روند زندگی مردم اخلال ایجاد نکند.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان هم در این نشست با بیان اینکه مشترکان بخش خانگی در ۲۴ ساعته گذشته بیش از ۱۸ میلیون مترمکعب گاز مصرف کردند گفت: این میزان مصرف در مقایسه با شبانه روز پیش از آن حدود ۱۵ درصد افزایش و در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از ۱۶ درصد بیشتر است

عیسی جمال نیکویی افزود: برای پایداری شبکه‌های انتقال، گاز مشترکان پرمصرف در بخش‌های خانگی و تجاری بویژه آن‌هایی که در پلکان ۱۱ و ۱۲ مصرف قرار دارند قطع خواهد شد.

وی تصریح کرد: به ۵ دستگاه اجرایی پرمصرف هم دیروز تذکرات لازم داده شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار