کد خبر: ۱۰۸۶۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۰ 09 January 2023

ماشین‌آلات بیشتری برای بازگشایی محور پونل - خلخال اعزام می‌شودماشین‌آلات بیشتری برای بازگشایی محور پونل - خلخال اعزام می‌شود

استاندار گیلان از اعزام ماشین‌آلات بیشتری برای بازگشایی محور پونل - خلخال خبر داد و گفت: به صورت اضطراری و فوری ۲ دستگاه لودر برای بازگشایی این مسیر به منطقه اعزام می شود.

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان ، اسدالله عباسی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از مناطق کوهستانی پوشیده از برف رضوانشهر در جمع خبرنگاران گفت: در ساعات پیش رو بارش برف ادامه دارد و تلاش برآن است مردم از این نعمت خدادادی کمترین آسیب را ببینند و زندگی روال طبیعی خود را طی کند.

وی تصریح کرد: بازگشایی راههای روستایی منطقه ادامه دارد و فقط محور پونل – خلخال به‌دلیل حادثه‌خیز بودن و احتمال سقوط بهمن درزمان حاضر مسدود است اما راههای اصلی روستاهای ییلاقی که مردم ساکن هستند، باز است و رفت و آمد جریان دارد.

استاندار گیلان اضافه کرد: در راههای فرعی برف‌روبی ادامه دارد اما ماشین آلات کافی نیست و مقرر شد فوری ماشین آلات بیشتری برای کمک به منطقه اعزام شوند تا راهها باز شده و رفت آمد به سهولت انجام گیرد.

وی هدف از این بازدید را سرکشی و بازدید از نحوه عملکرد دستگاههای خدمات رسان در سطح استان بویژه مناطق روستایی عنوان کرد و افزود : اگر خدمات رسانی در حوزه های برق، راه و توزیع آرد و نان و سوخت در مناطق روستایی و صعب العبور به موقع صورت نمی گرفت در شرایط بارش برف و مسدود شدن مسیرها در این مناطق با بحران مواجه می شویم هر چند دهیاری و شورای اسلامی روستاهای منطقه کوهستانی ارده به جهت بارش برف در حال حاضر با مشکلاتی مواجهند اما کار درحال انجام است و امیدوارم سرعت بیشتری بگیرد.

عباسی درخصوص تامین آرد مورد نیاز مردم این منطقه کوهستانی گفت : در زمان حاضر نانوایی‌ها مشکلی ندارند و برای تامین آرد روستاهایی که آرد خانه‌پز دریافت می‌کنند دستورات لازم داده شده تا نگرانی در این بخش وجود نداشته باشد.

استاندار گیلان در جریان بازدید از مناطق کوهستانی غرب گیلان در جمع راهداران مرکز راهداری و حمل و نقل جاده‌ای روستای چومثقال صومعه‌سرا و امدادگران هلال احمر روستای پونل حضور یافت و با آنها دیدار و گفت‌وگویی صمیمانه داشت و مشکلات دامداران این منطقه را شنید.

همچنین فرماندار رضوانشهر در این بازدید با ارائه گزارشی از وضعیت راه های روستایی شهرستان خدمت استاندار گیلان، گفت: تلاش خواهیم کرد ضمن مدیریت وضعیت موجود ، نسبت به بازگشایی راه ها اقدام و از انسداد محور ها نیز جلوگیری کنیم.

عباسی در مسیر بازگشت با توقف در بخش مرکزی روستای کوهستانی دوران با مردم گفت و گو کرد و در تماس تلفنی با مدیرعامل شرکت توزیع برق استان دستوراتی جهت تقویت برق این منطقه صادر کرد و بر تامین سوخت مورد نیاز و تامین آرد منطقه عشایری و خانه‌پز تاکید کرد.

وی همچنین در آرامستان روستاهای کوهستانی سرک و شیربچه‌پیر نیز حضور یافت و به شهدای این منطقه ادای احترام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار