قدم های موثر و عملیاتی شهرداری و شورای اسلامی شهر کلاچای در راستای طرح تفکیک زباله از مبدا
کد خبر: ۱۰۸۶۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۳ 09 January 2023

شهردار کلاچای روز شنبه در حاشیه بازدید از اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ در برخی واحدهای آموزشی این شهر که رئیس و عضو شورای شهر نیز ایشان را همراهی می کردند با بیان اینکه قدم های خوب و تاثیر گذاری در راستای طرح تفکیک زباله از مبدأ در این شهر برداشته شده حصول به نتیجه مطلوب را مستلزم زمان بیشتر دانست تا اینکه آموزش ها بتواند منتج به نتیجه شود.

«مهدی رشاد » طرح تفکیک زباله از مبدأ را مستلزم برنامه ریزی و آموزش ذکر که می تواند به عنوان ظرفیتی عظیم برای توسعه پایدار شهری تبدیل شود.
وی با بیان اینکه شهرداری و شورای اسلامی شهر کلاچای این توفیق و افتخار را دارد که در سطح شهرستان برای اولین بار پیشرو و پیشقدم در زمینه پسماند و طرح تفکیک زباله از مبدأ باشد اظهار کرد:
در تمامی ادارات و مدارس شهر سطل سه گانه تفکیک نصب خواهد شد.

رشاد اضافه کرد:
تمام اهتمام و تلاش ما بر این است که این مهم را به یک سر انجام مطلوب سوق دهیم و خوشبختانه اراده و خواست عمومی در این زمینه کاملاً محرز و نمایان است.
شهردار کلاچای با اشاره به تاکید موکد استاندار محترم گیلان در خصوص اجرایی شدن صحیح طرح تفکیک زباله از مبدا و به دنبال آن برگزاری جلسات متعدد در فرمانداری تصریح کرد:
خوشبختانه این توفیق را داشتیم کارکردهای شهرداری و شورا را در موضوع فوق در قالب کلیپ به استحضار فرماندار محترم رسانده که رضایتمندی ایشان را در پی داشته است.

رشاد به کاهش ملموس و مشهود تولید زباله با اجرای طرح تفکیک در این شهر اشاره و گفت:
برابر آمارها میزان تولید زباله در این شهر نسبت به ماه گذشته کاهش محسوسی را نشان می دهد و این موید آن است که آموزش ها جدی گرفته شده است.
وی گفت: همکاران مجموعه مدیریت شهری در تمامی مدارس سطح شهر حضور پیدا میکنند و آموزش را برای دانش آموزان شروع و جلساتی نیز با والدین آنها برگزار می کنند.

وی در بخش دیگری از راه اندازی ایستگاه تفکیک زباله از مبدأ، اختصاص یک خودرو و آهنگ خاص، اعطای بسته های تشویقی و ترغیبی، نصب فعلا پنج سطل زباله در مکان های متعارف بویژه در مدارس و نهادهای دولتی را از گام های اساسی در راستای طرح تفکیک زباله از مبدا در این شهر خبر داد.

رشاد در خاتمه ضمن تشکر ازریاست و مجموعه عوامل آموزش و پرورش بخش با یادآوری این مطلب که طرح تفکیک زباله از مبدأ در این شهر با شدت و حدت آغاز شده ابراز امیدواری کرد هر چند تحقق کامل این امر مهم زمان بر خواهد بود اما خروجی خوبی از آن حاصل خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار