مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور اعلام کرد:
کد خبر: ۱۰۸۶۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۶ 08 January 2023

ختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل راه‌آهن رشت – کاسپینختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل راه‌آهن رشت – کاسپین

خیراله خادمی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و به منظور تسریع در روند اجرای راه آهن استراتژیک رشت-کاسپین به زودی مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل ماده ۵۶ به این پروژه تخصیص می‌یابد.

به گزارش تابناک گیلان وزیر راه و شهرسازی در بازدید از راه آهن رشت-کاسپین با تاکید بر پیگیری تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل ماده ۵۶ به این پروژه گفت: این مسیر ریلی در ادامه راه آهن قزوین- رشت به طول ۳۵ کیلومتر در حال ساخت است و تا پایان سال جاری طبق برنامه زمان‌بندی عملیات اجرایی حد فاصل رشت تا ایستگاه پیربازار به عنوان اولویت اول تکمیل و آماده بهره برداری می‌شود.

خیراله خادمی افزود: در صورت تأمین منابع مالی مورد نیاز در بهار سال ۱۴۰۲ اولویت دوم از پیربازار تا کاسپین تکمیل و آماده بهره برداری است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور، پیشرفت فیزیکی راه آهن رشت- کاسپین را ۷۵ درصد بیان کرد و گفت: هم اکنون ۸۳ درصد در بخش زیرسازی و ۳۱ درصد در بخش روسازی پیشرفت صورت گرفته است و ۱۴ کیلومتر از مسیر نیز ریلگذاری شده است.

خادمی بررسی راهکارهای تأمین مصالح خاکی پروژه را از دیگر برنامه‌های دیدار با مقامات استانی اعلام کرد و اظهار داشت: تأمین مصالح و اجرای عملیات خاکی پروژه‌ها در مناطق شمالی کشور بخش دیگری مشکلات اجرایی در این منطقه کشور است که در این نشست‌ها بررسی و نسبت به تأمین مصالح و همکاری برای صدور مجوزهای مورد نیاز تصمیماتی اتخاذ شد.

به گزارش شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور، این پروژه آخرین بخش از کریدور ریلی-دریایی شمال- جنوب کشور است که تکمیل شدن آن توسعه ترانزیت کالا میان کشورهای حوزه قفقاز، جمهوری فدراتیو روسیه و شمال اروپا را با کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس، جنوب و شرق آسیا به همراه دارد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار