کشت چغندر قند پائیزه در شهرستان قیروکارزین آغاز شده است.
کد خبر: ۱۰۸۱۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸ 08 December 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: صد هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به کشت قراردادی چغندر قند پائیزه اختصاص یافته است
محمد حیدری با اشاره به اینکه کشت قراردادی چغندر قند در شهرستان قیروکارزین توسط کارخانه قند مرودشت اجرایی شده است، افزود: علاوه بر خرید تضمینی، تامین بذر، کود، سم، کارنده و نوار تیپ از جمله خدمات کارخانه‌ی مرودشت به کشاورزان برای کشت قراردادی چغندر قند است.
وی با بیان اینکه چغندر قند یک محصول راهبردی و توسعه‌ی کشت آن برای کاهش وابستگی در تامین شکر مورد نیاز به خارج از کشور است، اظهار کرد: در کشت پائیزه این محصول به دلیل همزمانی با بارش‌های پائیزه و زمستانه به میزان آبیاری کمتری نیاز است.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: رعایت تاریخ کاشت مناسب، کشت در بستر مناسب، مدیریت عوامل خسارت زا و تغذیه مناسب گیاهی از جمله عوامل موثر در افزایش تولید محصول در مزارع چغندر قند است.
حیدری با اشاره به اینکه عمده‌ی کشت چغندر قند در بخش مبارک آباد این شهرستان انجام شده است، اضافه کرد: تناوب این محصول با غلات می‌تواند موجب افزایش محصول گندم در سال بعد، کاهش علف‌های هرز باریک برگ و کنترل آفات و بیماری‌های گیاهی شود.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین افزود: پیش بینی می‌شود در صورت کشت موفق چغندر قند پائیزه و رسیدن به مرحله برداشت در سال آینده بیش از ۶۵۰۰ تن محصول تحویل کارخانه قند مرودشت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار