فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش
کد خبر: ۱۰۷۹۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۸ 29 November 2022

تابناک/گیلان فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش، نیروی دریایی ارتش را همراه با سایر نیروهای مسلح پشتیبان نظام و مردم دانست و گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ماموریت صیانت و دفاع از منافع نظام و ایران اسلامی در عرصه های خزر را به عهده دارد و با تمام توان پای کار است.

امیردریادار دوم حمیدرضا سعادت در مراسم صبحگاه مشترک نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی که در منطقه چهارم دریایی ناوگان شمال در بندر انزلی برگزار شد، نیروی دریایی ارتش را همراه با سایر نیروهای مسلح پشتیبان نظام و مردم دانست و اظهار کرد: هفتم آذر سالروز عملیات مروارید در سال ۵۹ است که در تقویم کشورمان ماندگار شد.

وی با اشاره به اینکه رژیم بعثی در هشت سال جنگ تحمیلی تنها نبود و نیروهای پشتیبانی زیادی این رژیم را تا پایان جنگ حمایت می کردند، افزود: دشمن با هدف ایجاد اختلال در شرایط اقتصادی کشور و برهم زدن صادرات و واردات حمله به نفتکش ها را در دستور کار خودش قرار داد ولی با حضور نیروهای دریایی تا پایان جنگ نتوانست به هدف خود برسد.

فرمانده ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) تصریح کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تقدیم شهدای گلگون کفن از این ماموریت هم سربلند بیرون آمد و این هدف دشمن هم ناکام ماند و نتوانست حتی یک روز هم صادرات و واردات کشور را مختل کند.

سعادت تاکید کرد: نیروی دریایی ارتش همراه سایر نیروها و پشتیبانی نیروی هوایی این ماموریت را به نحو شایسته انجام داد و در پایان جنگ نیز رسیدگی به خسارت ناشی از جنگ و آسیب های وارده به ادوات و یگان‌های شناور در دستور کار قرار گرفت و همزمان ماموریت گشت و شناسایی و صیانت از مواضع جمهوری اسلامی در منطقه انجام می‌شد.

وی ادامه داد: در سومین دوران از دوران با عزت نیروی دریایی که دوران خودباوری و شکوفایی بود نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به کمک صنعت دفاعی و در سایه تدابیر رهبری معظم کل قوا وارد ساخت و تولید ادوات و تجهیزات مورد نیاز شد و به کمک صنعت دفاعی کشور شناورهای مورد نیاز سبک و سنگین را در دستور کار قرار داد که از آن جمله جماران، دنا و سهند را می توان نام برد.

فرمانده ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) با اشاره به تلاش صنایع دفاعی شهید تمجیدی گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ماموریت صیانت و دفاع از منافع نظام و ایران اسلامی در عرصه های خزر را به عهده دارد و با تمام توان پای کار است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار