کد خبر: ۱۰۷۹۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۹ 28 November 2022

ثبت ۴۱۲ مجموعه تجاری گیلان در ای.بازار/ لزوم اتصال صنایع دستی به شبکه پستیثبت ۴۱۲ مجموعه تجاری گیلان در ای.بازار/ لزوم اتصال صنایع دستی به شبکه پستیثبت ۴۱۲ مجموعه تجاری گیلان در ای.بازار/ لزوم اتصال صنایع دستی به شبکه پستی

تابناک/گیلان مدیرکل پست گیلان، بسیاری از فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان را فاقد سایت و بازار عرضه محصولات دانست و گفت: ای.بازار پست ایران سابقه فعالیت ۱۵ ساله دارد و ۴۱۲ مجموعه تجاری استان در ای.بازار ثبت شده اند و ۱۱۵ مجموعه فعال داریم.

محمدحسین هوشنگی در دیدار با فرماندار شهرستان لنگرود، استان گیلان را از برترین استان های کشور در حوزه جذب بسته های پستی و امانات دانست و اظهار کرد: اگرچه به نظر می رسد امروزه استفاده از پاکت نامه خیلی رونق ندارد، اما گیلان در حوزه خرید و فروش اینترنتی و تجارت الکترونیک بسیار فعال است.

وی سهم گیلان در تحویل و ارسال بسته های پستی و امانات را بالاتر از تهران دانست و افزود: بیش از ۵۰ درصد از حجم مرسولات گیلان را بسته و امانات تشکیل می دهد.

مدیرکل پست گیلان با اشاره به خوش خرید بودن مردم استان، تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون بالغ بر یک میلیون و ۷۰۰ مرسوله از سایر استان ها دریافت و حدود یک میلیون و ۴۰۰ مرسوله نیز به سایر استان ها ارسال کردیم.

هوشنگی ظرفیت گیلان در حوزه تجارت الکترونیک را بسیار بالا دانست و خاطرنشان کرد: باید فعالان حوزه مشاغل خانگی و صنایع دستی را شناسایی و آنان را به شبکه پستی استان متصل کنیم.

وی از راه اندازی مرکز نوآوری پستی مبتنی بر ایده های نو و دانش بنیان برای حمل و نقل مرسولات خبر داد و خاطرنشان کرد: افرادی که در حوزه تجارت الکترونیک کار می کنند باید از خدمات پست بهره ببرند.

مدیرکل پست گیلان با بیان اینکه اصناف ظرفیت خوبی برای اتصال به شبکه پستی و ایجاد بازار اینترنتی را دارند، تاکید کرد: می توانیم ظرفیت خودرویی پست را برای شهرستان ها جهت مبادله کالا تقویت کنیم.

وی بسیاری از فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان را فاقد سایت و بازار عرضه محصولات دانست و گفت: ای.بازار پست ایران سابقه فعالیت ۱۵ ساله دارد و ۴۱۲ مجموعه تجاری استان در ای.بازار ثبت شده اند و ۱۱۵ مجموعه فعال داریم.

هوشنگی با بیان اینکه اتصال به شبکه پستی فرصت عرضه بدون واسطه کالاهای تولید شده در روستاهاست، عنوان کرد: شهرستان ها چند محصول پر ترافیک خود را شناسایی کنند و آمادگی برندسازی آنان جهت ارسال پستی را داریم؛ همچنین می توانیم از سرمایه گذاران حوزه بسته بندی در این بخش استفاده کنیم.

مدیرکل پست گیلان با اشاره به وجود ۱۶ هزار کارمند در شبکه پستی کشور، این جمعیت را یک بازار خرید دانست و اضافه کرد: پست ایران می تواند برندسازی ملی را برای محصولات شهرستانی انجام دهد و فرصت عرضه سایر محصولات نیز فراهم شود تا بازار و اشتغال و اقتصاد خوبی را رقم بزنیم.

وی در ادامه به تولیت اداره کل پست گیلان در راه اندازی پایگاه داده مکانی استان اشاره کرد و گفت: احراز مکانی کدهای پستی را در ۵۲ نقطه شهری تمام کردیم و اکنون ۴۳۰ نقطه روستایی در دستور کار است.

هوشنگی با بیان اینکه باید بتوانیم از طریق احراز مکانی تولیدکنندگان و عرضه کنندگان کالا و خدمات را به پست متصل کنیم، یادآور شد: خروجی پایگاه داده مکانی، ایجاد اعتماد و اطمینان در تجارت الکترونیک است.

محمدرضا جلالی، فرماندار لنگرود نیز، تغییر را مهمترین ساز و کار برای توسعه و پیشرفت دانست و خاطرنشان کرد: کلیه فرمانداران گیلان باید با خدمات پست آشنا شوند و در مرحله دوم باید اتصال بین اصناف و پست را رقم بزنیم.

وی لنگرود را دارای دومین بازار گیلان دانست و بیان کرد: احراز مکانی برای اصناف و صنایع بسیار مهم است، زیرا در بازاریابی مشکل دارند و اغلب دچار رکود می شوند.

 

فرماندار لنگرود برخی از محصولات کشاورزی گیلان را مستعد صادرات دانست و اضافه کرد: روسیه یک بازار بزرگ برای گیلان محسوب می شود و باید ابزار صادرات را فراهم کنیم و قطعا پست و تجارت الکترونیک زمینه خوبی است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار