کد خبر: ۱۰۷۸۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۳ 20 November 2022

صادق صادق پور شهردار لنگرود شد | آرنگ: هوشمندسازی در سرلوحه کارهای مدیران شهری باشدصادق صادق پور شهردار لنگرود شد | آرنگ: هوشمندسازی در سرلوحه کارهای مدیران شهری باشدصادق صادق پور شهردار لنگرود شد | آرنگ: هوشمندسازی در سرلوحه کارهای مدیران شهری باشدصادق صادق پور شهردار لنگرود شد | آرنگ: هوشمندسازی در سرلوحه کارهای مدیران شهری باشدصادق صادق پور شهردار لنگرود شد | آرنگ: هوشمندسازی در سرلوحه کارهای مدیران شهری باشدصادق صادق پور شهردار لنگرود شد | آرنگ: هوشمندسازی در سرلوحه کارهای مدیران شهری باشدصادق صادق پور شهردار لنگرود شد | آرنگ: هوشمندسازی در سرلوحه کارهای مدیران شهری باشدصادق صادق پور شهردار لنگرود شد | آرنگ: هوشمندسازی در سرلوحه کارهای مدیران شهری باشد

صادق صادق پور که توسط اعضای شورای شهر لنگرود به عنوان شهردار منتخب به استانداری معرفی شده بود به عنوان شهردار لنگرود منصوب و معرفی شد.

بگزارش خبرگزاری تابناک گیلان طی حکمی از سوی اسدالله عباسی استاندار گیلان صادق صادق پور که توسط اعضای شورای شهر لنگرود به عنوان شهردار منتخب به استانداری معرفی شده بود به عنوان شهردار لنگرود منصوب و معرفی شد.

برای مدیریت شهری مردم نیز پای کار باشند

خسرو آرنگ امروز در مراسم معارفه شهردار لنگرود در سالن اجتماعات فرمانداری لنگرود با بیان اینکه کشور در یک کشور خاص قرار دارد و مدیریت در شرایط خاص سخت است، اظهار کرد: ما در حوزه شهری وظایفی وجود دارد که باید به نحو احسن انجام داد و در مدیریت شهری باید موضوعات روحی، روانی، عمرانی و غیره در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه برای مدیریت شهری مردم نیز پای کار باشند و با دستگاه های متولی همکاری کنند، گفت: شهر دارای تعریفی است که آن تعریف ها را به مردم نسپردیم البته مردم ساختارهای دولتی و نهادها را تعریف می کنند و در همه امورات کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم و از طریق انتخابات نقش دارند.

سرپرست دفتر امور شهری و روستایی استانداری گیلان با بیان اینکه اگر شهر دارای امنیت از هر لحاظ و رضایت مندی مردم نباشد سرمایه گذار نیز برای ورود به شهر تردید می کنند و در شهر امنی سرمایه گذاری می کند، افزود: هوشمندسازی باید در سرلوحه کارهای مدیران شهری باشد و شهرها باید با حداقل منابع توسعه پیدا کند و بیشترین بهره وری را داشته باشد که این در دنیا نیز اثبات شده است.

آرنگ با بیان اینکه جلب مشارکت مردم از مهمترین مسایلی است که باید توسط مدیران شهری مدنظر قرار گیرد، تصریح کرد: در گذشته توزیع عادلانه ثروت در محلات و مناطق انجام نمی شد و اگر عدالت رعایت می شد شاید شاهد بروز اغتشاشات نبودیم و مدیران در دولت سیزدهم باید توزیع عادلانه ثروت را مدنظر قرار داده و اجرایی کنند.

وی با اشاره به تغییر شرایط اقلیمی بیان کرد: در چند سال گذشته شاهد تغییراتی در شرایط اقلیمی شهرها و روستاها بودیم که باعث مشکلاتی از جمله ریزگردها، کم آبی، رانش زمین،تغییر کاربری ها و غیره بودیم و باید به کوچ جمعیتی به گونه ای رفتار کنیم که برای ایندگان مشکلات کمتری در این گونه موارد به وجود آید.

سرپرست دفتر امور شهری و روستایی استانداری گیلان با بیان اینکه گیلان سومین استانی است که دارای بیشترین تراکم جمعیتی است، گفت: گیلان همچنین دارای رتبه اول در زمینه سالمندان است که نیاز است با توجه به افزایش سن و رشد جمعیتی در زمینه های بهداشت و درمان بیشتر تلاش کرد.

 

آرنگ با بیان اینکه باید از حالت انفعالی در برخورد با اغتشاشات و ناارامی ها خارج شویم، افزود: در بین گروه های معترض و اغتشاش گران حتما تفاوت وجود دارد و باید این را در نظر گرفت که برخی ممکن است در جنگ ترکیبی که دشمن راه انداخته فریب خورده باشد.

وی با بیان اینکه در گذشته مردم شخصیت های را برای خود قهرمان می دانستند ولی امروزه قهرمان ها در فضای مجازی شکل می گیرند که باید در این زمینه فرهنگ سازی کرد.

حکومت دینی منافاتی با مردم سالاری ندارد

فرماندار لنگرود با بیان اینکه باید عدالت اجتماعی از آرمان های بزرگان نظام و شهدا است، اظهار کرد: باید تلاش کنیم در همه سطوح مدیریتی، عدالت اجتماعی را به خوبی و بر اساس معیارهای قانونی انجام دهیم و شفاف سازی باید در تصمیم سازی مشخص شود.

محمدرضا جلالی با بیان اینکه ارتقای مردم سالاری دینی و پیشرفت، ۲ مقوله مهم اجرای مردم سالاری است، گفت: حکومت دینی منافاتی با مردم سالاری ندارد و دین نیز برای تعالی بشریت است و در همه ارکان دینی مردم نقش برجسته ای دارند.

وی با بیان اینکه اسلامیت و جمهوریت، ۲ مقوله اصلی در قانون اساسی است، افزود: چالش ناکارامدی و بی توجهی به مقوله های اصلی کشور از مواردی است که در گذشته به آن توجه نشد و امروز با مشکلاتی از گذشته مواجه هستیم.

فرماندار لنگرود با بیان اینکه در بسیاری از حوزه ها مشکلاتی وجود دارد ولی توانمندی های زیادی نیز در کشور وجود دارد، گفت: اعضای شورای شهر لنگرود نیز باید یکپارچگی را در نظر بگیرند و از تفرفه دوری کنند که در صورت اتحاد کارهای بزرگ انجام می شود.

با فساد در شهرداری باید به شدت و جدیت مقابله کرد

امام جمعه لنگرود نیز با بیان اینکه در معارف دینی شهر، شهروند محور است، اظهار کرد: شهر ساخته شده توسط مردم و برای مردم است و در هر کاری که انجام می دهیم باید صلاح شهروندان را نیز در نظر بگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی نقوی با بیان اینکه شهرداری صرفا عهده دار ساخت شهر نیست، گفت: شهرداری باید شهر خوب بسازد و در شهر خوب ن یز شهروند خوب باید زندگی کند و در خصوص همه موارد شهری که به مردم مربوط است شهرداری مسوول است.

وی با بیان اینکه شهر لنگرود به دلیل همه ظرفیت هایی دارد باید به همه مردم کشور شناسانده شود، افزود: لنگرود در همه زمینه ها دارای شخصیت های برجسته کشوری و جهانی است و در خصوص آثار تاریخی و اقتصادی نیز دارای ظرفیت هایی است که خیلی از شهرها از داشتن یکی از آنها محروم هستند.

امام جمعه لنگرود با بیان اینکه بحث نمادها و جلوه های بصری در شرایط امروز حائز اهمیت است، گفت: باید به این موضوع فکر کرد که اگر مسافری وارد شهر لنگرود شد آیا با دیدن نمادهای فعلی در سطح شهر، شناختی از این شهر به دست می آورد یا خیر؟ که این نشان دهنده اهمیت نماد است.

نقوی با بیان اینکه با فساد در شهرداری باید به شدت و جدیت مقابله کرد، گفت: مسؤولین نباید از کسی یا چیزی واهمه یا ترسی داشته باشند و باید ریشه فساد را زد تا از رشد آن جلوگیری کرد که برخورد با فساد بزرگ هزینه های زیادی هم دارد.

گفتنی است پیش از این مصطفی طالبی سرپرست شهرداری لنگرود بود. لنگرود از ابتدای فعالیت شورای ششم بدون شهردار اداره میشد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار