کد خبر: ۱۰۷۷۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۱ 18 November 2022

تابناک/گیلان وزیر میراث، با بیان اینکه گردشگری گیلان نیاز به تبلیغ ندارد و شناخته شده است، خاطرنشان کرد: سونامی گردشگری گیلان عالی است و فرصت سرمایه گذاری در بخش های زیرساختی به ویژه اقامتگاه ها و مجتمع های گردشگری را فراهم می کند.

عزت الله ضرغامی در آیین اختتامیه اولین همایش و نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری گردشگری استان گیلان که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، حضور خود در گیلان را نوعی ادای احترام به سرمایه گذاران حوزه گردشگری دانست و اظهار کرد: ماموریت وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی حمایت از سرمایه گذاران این سه حوزه است.

 

وی با اشاره به ارزشمندی سرمایه گذاری در حوزه های گردشگری، افزود: سرمایه گذاری که با اعتقاد و علاقه و انگیزه برای ارتقای اقتصاد کشور و خدمت به مردم کار می کند خیلی ارزشمند است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تصریح کرد: ویترینی از جاذبه های تاریخی و فرهنگی و طبیعی در گیلان وجود دارد و جزو سرآمدان کشور است.

ضرغامی وجود ۲۲۰ اثر ثبت ملی را یکی از مزیت های نسبی گیلان در حوزه میراث فرهنگی دانست و عنوان کرد: گیلان بیش از ۳۰۰ بنای تاریخی دارد، در گردشگری طبیعی نیز فوق العاده است و در تنوع صنایع دستی در رده های برتر قرار می گیرد.

وی گیلان را سرشار از مزیت های نسبی دانست و خاطرنشان کرد: گیلان نیازی به خلق مزیت جدید ندارد و لذا مهمترین موضوع در موفقیت سرمایه گذاری گردشگری همین توجه به مزیت های گیلان است.

معاون رئیس جمهور از تفویض اختیار وزارتخانه به استان ها برای رهایی از سیستم ناکارآمد اداری خبر داد و بیان کرد: مدیرکل میراث فرهنگی در استان همه ماموریت های وزیر میراث را بر عهده دارد و در مقابل، وزارتخانه اقدام به ایجاد تسهیلات می کند.

وی با اشاره به تخصیص اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومانی در حوزه گردشگری از محل تبصره ۱۸، اضافه کرد: وزارت میراث در بین دستگاه ها بهترین عملکرد را در تبصره ۱۸ دارد و لذا هماهنگی لازم با بانک ها جهت ارائه تسهیلات ایجاد شده است.

ضرغامی با بیان اینکه تاکنون ۱۱۰۰ پروژه گردشگری و ۶۵ پروژه صنایع دستی را جهت اخذ تسهیلات یا وام تبصره ۱۸ معرفی کردیم، گفت: هر استان یک طرح جامع در حوزه گردشگری خواهد داشت تا با تعیین اولویت ها از موازی کاری جلوگیری شود. یکی از جهت گیری های مهم دولت سیزدهم مانع زدایی است و لذا با تصمیم گیری در استان ها اولویت های گردشگری را تعیین می کنیم.

وی از استانداران خواست پروژه های سرمایه گذاری گردشگری را با تعصب و حساسیت پیگیری کنند و متذکر شد: سرمایه دار و سرمایه گذار یک موهبت الهی است و لذا همه مدیران موظف به حمایت از سرمایه گذاران هستند.

وزیر میراث، با بیان اینکه گردشگری گیلان نیاز به تبلیغ ندارد و شناخته شده است، خاطرنشان کرد: سونامی گردشگری گیلان عالی است و فرصت سرمایه گذاری در بخش های زیرساختی به ویژه اقامتگاه ها و مجتمع های گردشگری را فراهم می کند؛ البته در مراکز تفریحی و شهربازی ها عقب هستیم و باید زمینه تفریح و سرگرمی مردم را ایجاد کنیم، زیرا تاسیسات تفریحی و سرگرمی زودبازده و جذاب است.

معاون رئیس جمهور زباله های کنار جاده را زیبنده استانی مانند گیلان ندانست و تاکید کرد: پسماند و زباله ضد گردشگری است و علاوه بر آلودگی های زیست محیطی، آلایندگی بصری دارد.

وی خواستار حفظ محیط زیست و جنگل گیلان به عنوان مهمترین مزیت نسبی استان شد و بیان کرد: اجازه ندهید که عده ای سوداگر محیط زیست را از بین ببرند و باغ ها و مزارع را صاف کنند و دیوار بکشند و ویا بسازند لذا نیازمند حساسیت استان نسبت به حفظ محیط زیست و جنکل های فوق العاده آن هستیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار