به گفته مدیرکل صمت استان گیلان صادرات استان گیلان
کد خبر: ۱۰۷۳۳۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۲ 22 October 2022

 

به گفته مدیرکل صمت استان گیلان صادرات استان گیلان نسبت به ۶ ماهه سال قبل از نظر ارزش دلاری ۲۲.۷ درصد افزایش را نشان می دهد.

 

 

به گزارش خبرگزاری تابناک از رشت، تیمور پورحیدری امروز در جمع خبرنگاران با تبریک و تهنیت به مناسبت سالروز ملی صادارت، به همه تجار و بازرگانان و تولیدکنندگان محصولات صادراتی؛ اظهار کرد: با توجه به آمار استخراج شده از سامانه سازمان توسعه تجارت ایران، صادرات استان گیلان در ۶ ماهه اول سال جاری نسبت به ۶ ماهه اول سال گذشته از ۲۷۸ میلیون دلار به ۳۶۰ میلیون دلار رسیده است و ۲۲.۷ درصد رشد را نشان می دهد که ماحصل تلاش عزیزان فعال در حوزه صادرات گیلان است.

وی با اشاره به نقش تجار گیلانی جهت حضور در بازارهای بین‌المللی، خاطرنشان کرد: صادرات استان گیلان به لحاظ وزنی نیز در ۶ ماهه اول سال جاری نسبت به ۶ ماهه اول سال گذشته حدود ۹ درصد افزایش را نشان میدهد یعنی از ۵۱۳ میلیون تن در سال ۱۴۰۰ به ۵۵۹ میلیون تن در سال ۱۴۰۱ رسیده است. فلذا آمار ذکر شده نشان از افزایش رونق اقتصادی در استان دارد.

مدیرکل صمت استان گیلان با اشاره به کاهش چهار درصدی واردات به لحاظ ارزش ریالی بیان کرد: واردات کالاها به استان در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به ۶ ماهه نخست سال گذشته از نظر ارزش دلاری چهار درصد و از نظر ارزش وزنی ۲۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد و این آمار بیانگر افزایش تمایل فعالان اقتصادی استان به صادرات نسبت به واردات است.

 

به گفته پورحیدری کالاهای صادره و یا وارداتی عمدتاً محصولات کشاورزی و صنایع غذایی، معدن و صنایع معدنی، صنعت پتروشیمی و پایه نفت به ۱۷ کشور هدف اوراسیا می‌باشد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار