باحضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور
کد خبر: ۱۰۶۷۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۷ 14 September 2022

این طرح‌ها شامل سیلوی غلات ۵۰ هزارتنی، تاسیسات برق برای کشتی‌های باری، لایروبی بندر آستاراو فاز نخست تالاب انزلی، تکمیل باشگاه ملوانان بندرانزلی و یک طرح ورزشی است.

به گزارش تابناک  گیلان ، با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور ۶ طرح عمرانی و سرمایه گذاری بنادر گیلان در بندر انزلی با اعتبار ۱۴۹ میلیارد تومان و اشتغال زایی ۲۳۶ نفر افتتاح شد.
علی اکبر صفایی در حاشیه افتتاح طرح‌های مجتمع بندری انزلی با اشاره به رشد ترانزیت کال‌های غیرنفتی از بنادر شمالی گفت: امروز شاهد رشد ۱۷۷ درصدی در ترانزیت کالا‌های غیرنفتی در بنادر شمالی هستیم که رشد بسیار قابل توجهی است.
وی با اشاره به اینکه ترانزیت کالا‌های نفتی در بندر انزلی ۱۰۰ درصد افزایش داشته است افزود: در حال حاضر ۷ فروند کشتی در بندر انزلی پهلو گیری کرده و داخل بندرگاه است.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور همچنین با بیان اینکه ۸ فروند کشتی در لنگرگاه و ۴ فروند نیز در مسیر است که به محض رسیدن عملیات تخلیه و بارگیری کالا را انجام می‌دهند گفت: این رونق داخل انزلی و بنادر شمالی شکل می‌گیرد و امیدواریم با شدت و قدرت بیشتری ادامه داشته باشد.
صفایی با بیان اینکه امروز شاهد افتتاح و بهره برداری ۱۴۹ میلیارد تومان پروژه سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی، دولت و سازمان بنادر بودیم، به افتتاح سیلوی داخلی این مجتمع بندری اشاره کرد و گفت: این سیلو برای نگهداری صحیح و سالم مواد غذایی از جمله گندم و ذرت و سایر محصولات غذایی پیش‌بینی شده و اعتقادمان این است که این سیلو‌ها داخل بنادر باید شکل بگیرد.
وی با بیان اینکه در بنادر کشور یک میلیون تن سیلو در دست ساخت داریم که می‌تواند یک مرکز توزیع برای کل کشور باشد، گفت: موضوع دیگری که امروز در بندر انزلی برای اولین بار اتفاق افتاد برق رسانی به کشتی‌ها بود که با این روش کشتی‌هایی که داخل بندر هستند از دیزل ژنراتور استفاده نمی‌کنند که می‌تواند در کاهش آلودگی و کاهش تولید صدا بسیار موثر باشد؛ همچنین با مصرف برق ملایم بتوانند روشنایی کشتی و نیازمندی‌های خود را رفع کنند و با توجه به اینکه بندر انزلی داخل شهر است این امر می‌تواند در کاهش آلودگی تاثیر گذار باشد.
صفایی با اشاره به افتتاح باشگاه ملوانان داخل مجتمع بندری انزلی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم خدمات خوبی به ملوانانی که مدت‌ها روی دریا هستند و بعد از مدت‌ها به انزلی می‌آیند ارائه کنیم تا از این فضا برای استراحت و رفاه استفاده کنند و البته برای سایر شهروندان هم می‌تواند استفاده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار