اهتمام جدی در تسریع اجرای طرح مسکن ملی گیلان
کد خبر: ۱۰۶۱۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۶ 13 August 2022

استاندارگیلان: با هم‌افزایی و تعاملات بین بخشی باید اجرای طرح مسکن ملی با جدیت دنبال شود.

به گزارش تابناک گیلان ، دکتر اسدالله عباسی در جلسه مشترک اجرای طرح نهضت ملی مسکن و کارگروه زیربنایی توسعه روستایی، عشایری و شهری استان ضمن تاکید برلزوم تأمین زیرساخت‌ها و امکانات رفاهی روستا‌ها برای جلوگیری از پدیده مهاجرت گفت: روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان کند است که باید اجرای طرح مسکن ملی تسریع شود.
استاندار با بیان اینکه باید تلاش شود تا با هم‌افزایی و تعاملات بین بخشی، راهبرد و سیاست‌های دولت در جهت محرومیت زدایی و عدالت محوری محقق شود افزود: توجه نکردن به مسکن روستایی و بلاتکلیفی در خدمات رسانی به روستاییان را عاملی برای دل‌زدگی از روستا و مهاجرت به شهر‌ها با هدف دستیابی به رفاه بیشتر است.
وی با اشاره به صدور مجوز ساخت و ساز غیراصولی و تخریب بافت در روستا‌ها گفت: مسئولان متولی نباید از این مسئله مهم غافل باشند.
وی همچنین بر ضرورت توسعه اقتصاد کشاورزی و جلوگیری از تغییرکاربری اراضی تاکید و تصریح کرد: برنامه ریزی اصولی، مدیریت هوشمند و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها از الویت کاری مدیران است.
دکتر اسدالله عباسی تأمین زیرساخت‌ها و امکانات رفاهی روستا‌ها را اقدامی موثر برای جلوگیری از پدیده مهاجرت دانست و گفت: ساخت و ساز قانونی در روستا باید مورد توجه مسئولان باشد و فرمانداران موظفند برای رفع مشکلات حوزه ساخت و ساز روستایی و نیز تأمین تسهیلات بانکی متقاضیان را همراهی کنند.
وی پدیده حاشیه نشینی و ساخت و ساز در حاشیه شهر‌ها را بی نظمی بزرگ در حوزه شهرسازی عنوان کرد و افزود: نباید اجازه داد تا به بهانه کمبود زمین، افراد فرصت طلب، اقدام به خرید زمین و ساخت و ساز غیرمجاز کنند.
استاندار گیلان با اشاره به اینکه سازندگان مسکن باید ضمن توجه به ایمنی سازه و کیفیت مصالح، به کاهش هزینه‌های تمام شده توجه کنند، گفت: در اجرای طرح مسکن ملی باید از دیگر استان‌های پیشتاز باشیم و با همت جهادی به اجرایی شدن تعهدات دولت در استان کمک کنیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار