آئین سنتی علم بندان ماسوله
کد خبر: ۱۰۶۰۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲ 05 August 2022

نماینده ولی فقیه در گیلان: برپائی اینگونه آئینهای سنتی برای زنده نگه داشتن ارزش های اسلامی بویژه فرهنگ عاشورائی بسیار موثر است.

به گزارش تابناک گیلان ، آئین سنتی علم بندان ماسوله با حضور نماینده ولی فقیه در گیلان ،رئیس کل دادگستری ، مسئولان استان و منطقه و عاشقان خاندان عصمت و طهارت ‌در شهر تاریخی ماسوله برگزارشد.
نماینده ولی فقیه در گیلان در اجتماع عزاداران ماسوله با تاکید بر برپائی اینگونه آئینهای سنتی گفت :برپائی آئینهای سنتی ضمن توسعه فرهنگ عاشورائی تاثیر بسزایی در تقویت روحیه دشمن شناسی ، دشمن ستیزی و مبارزه با ظلم و ظالمان دارد.
آیت اله فلاحتی با اشاره به اینکه دشمنان امروز تلاش می کنند با القا فرهنگ های انحرافی و غلط ملت ایران، به ویژه جوانان برومند را از مسیر اسلام ناب محمدی (ص) و‌ فرهنگ اهل بیت دور کند، افزود: ملت ما هرگز فریب این توطئه ها را نخواهند خورد و ‌با پیروی از ولایت فقیه همچنان به مسیر خود برای نابودی تمام مستکبران عالم ادامه می دهند.
سید اسماعیل مومنی یکی از اعضا برپائی این مراسم هم گفت: آئین سنتی علم های چهار محله خانه بر ،کشه سر،مسجد پیش و اسد محله در بقعه عون ابن محمد ابن علی ماسوله آماده سازی و تحویل علمداران و مردم این محله ها داده می شود تا با بردن این علم ها به مساجد محله خود عزاداری کنند.
آئین سنتی علم بندان ماسوله بیش از ۸۰۰ سال در ماسوله قدمت دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار