استاندار گیلان: ابعاد معنوی و واقعیت‌های دفاع مقدس باید به نسل جدید جامعه شناسانده شود
کد خبر: ۱۰۵۹۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴ 03 August 2022

به گزارش تابناک گیلان ؛ دکتر اسدالله عباسی در دیدار معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور ضمن تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام و یاران با وفایش، با اشاره به اینکه امروز شهدا ناظر بر اعمال ما هستند و پیام آنان در فضای ایران و منطقه طنین‌انداز است، گفت: شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس برای تحکیم ارزش‌های والای اسلام، قرآن و نظام اسلامی با نثار جان خود، با خدا معامله کردند.

وی با اشاره به اثر تربیتی و معنوی حضور در جمع خانواده‌های شهدا و دیدار با یادگاران ۸ سال دفاع مقدس، افزود: خدمت رسانی و قدردانی از صبر و فداکاری والدین، فرزندان و همسران شهدا و ایثارگران، روحیه خدمت گذاری و برکت در امور کشور را تقویت می‌کند.

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم تولید محتوای مرتبط با حوزه ایثار و شهادت و نیز برنامه‌های شاخص ترویج فرهنگ ناب شهدا در شأن و منزلت آنان، گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با تحقق جهاد تبیین که همان انتقال رسالت واقعی و بیان اقتدار و دستاورد‌های نظام اسلامی است، در گام دوم انقلاب عملیاتی می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم بهره مندی از وصایای شهدا و امام شهیدان برای تعالی جامعه، گفت: باید با تخصیص اعتبارات پژوهشی و فرهنگی برای بهره برداری سریع‌تر از موزه دفاع مقدس گیلان و استفاده از آثار فاخر حوزه ایثار و شهادت استفاده کرد.

معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور نیز در این دیدار با بیان اینکه موزه‌های دفاع مقدس تجلی اوج معنویت و خلوص شهداست، گفت: هم اکنون اقدامات خوبی برای راه اندازی موزه دفاع مقدس گیلان انجام شده که باید انجام این امور با سرعت بیشتری انجام شود.

سردار محمدقاسم ناظر ابراز امیدواری کرد: با مشارکت همه دستگاه‌ها، موزه دفاع مقدس گیلان در دهه مبارک فجر امسال به بهره برداری برسد.

در این دیدار، سرهنگ پاسدار حسن حبیبی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان هم گزارشی از آخرین وضعیت احداث موزه دفاع مقدس استان ارائه کرد.

همچنین سردار عباس مطهری رئیس سازمان موزه‌ها و امور یادمان‌های دفاع مقدس کشور هم در این دیدار حضور داشت.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار