کد خبر: ۱۰۵۹۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۲ 02 August 2022

تابناک/گیلان مدیرکل بنیاد شهید گیلان از میزبانی جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان ایثار خبر داد و گفت: این جشنواره به دو شکل صحنه ای و عروسکی خواهد بود.

محمدرضا داوطلب در گفت وگو با خبرنگارتابناک گیلان با اشاره به لزوم توجه در اجرای برنامه‌ریزی فرهنگی برای تقویت تئاتر کودک و نوجوان در حوزه ایثار و شهادت از برگزاری جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان ایثار به میزبانی استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره به دو شکل صحنه ای و عروسکی خواهد بود.

وی محوریت این جشنواره را با موضوع گفتمان ایثار و شهادت در دو بخش کودک و نوجوان دانست و افزود: جلوه‌های ایثار و شهادت در دوران انقلاب و دفاع مقدس، جلوه‌های ایثار و شهادت در زندگینامه شهدا و ایثارگران و شهدای محور مقاومت(شهدای مدافع حرم) و سبک زندگی ایثارگرانه از موضوعات مدنظر این جشنواره است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان آثار نمایشی کودک و نوجوان را ویژه گروه سنی الف(مخاطبان شش تا ۹ سال) و ب(مخاطبان ۱۰ تا ۱۵ سال) دانست و متذکر شد: ایثار اجتماعی در دوران معاصر، جلوه‌های ایثار و از خودگذشتگی همسران معظم جانبازان، آزاده‌ها و خانواده‌های معظم شهدا در دوره معاصر و جلوه‌های ایثار و شهادت در مقاطع مختلف تاریخی به خصوص تاریخ معاصر انقلاب از دیگر موضوعات است.

داوطلب، ضمن دعوت هنرمندان این عرصه در این جشنواره، گفت: آدرس دبیرخانه این رویداد ملی به زودی اعلام عمومی می‌شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار