خوشه دهی ساقه های طلایی برنج در۹۰ درصد از شالیزارهای گیلان
کد خبر: ۱۰۵۷۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۵ 23 July 2022

 

 

تابناک/گیلان معاون امور تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: خوشه دهی ساقه های طلایی برنج در ۹۰ درصد از شالیزارهای گیلان گزارش شده است.

 

علی موسوی در گفت و گو با تابناک با بیان اینکه برداشت برنج از شالیزارهای استان نزدیک است، اظهار کرد: در حال حاضر به صورت موردی برداشت برنج در شالیزارهای شرق و غرب گیلان در حال انجام است.

 

وی افزود: خوشه دهی ساقه های برنج در ۹۰ درصد از شالیزارهای گیلان گزارش شده است و با توجه به احتمال بارش باران امیدواریم تا پایان برداشت برنج شالیکاران اوضاع خوبی را در شالیزارها سپری کنند.

 

موسوی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امسال با کاهش ذخیره آب مواجه بودیم خوشبختانه با همراهی کشاورزان سال زراعی را تا به امروز با موفقیت سپری کردیم.

 

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: برای اینکه برنجکاران سال زراعی خوبی را بگذرانند باید قیمت تمام شده تولید برنج کاهش یابد و امسال با افزایش برداشت مکانیزه برنج این امکان برای شالیکاران بیشتری فراهم شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: گیلان ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد و پیش بینی می شود در ۱۸۵ هزار هکتار از این شالیزارها برداشت برنج به صورت مکانیزه انجام شود.

 

موسوی تصریح کرد: با توجه به قیمت خوب فروش برنج به نظر می‌رسد، امسال پس از برداشت برنج کشاورزان بیشتری نسبت به سال گذشته برای پرورش راتون اقدام کنند.

 

معاون امور تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاوزری گیلان گفت: پروش راتون که برنجی گران و خوش طعم است علاوه براینکه موجب افزایش تولید برنج سفید در گیلان منجر به ارتقای درآمد برنجکاران گیلان نیز خواهد 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار