کد خبر: ۱۰۵۴۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸ 02 July 2022

 بندر کیاشهر از برگزاری جشنواره تمشک در منطقه ساحلی این شهر طی روزهای ۱۲ لغایت ۱۹ تیر ماه خبر داد و اظهار داشت: جشنواره تمشک یک رویداد فرهنگی و فرا شهرستانی است که توسط شهرداری کیاشهر و با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان برگزار می‌شود.

 

دبیر نخستین جشنواره تمشک کیاشهر ایجاد نشاط اجتماعی و برندسازی شهری را از اهداف برگزاری جشنواره‌های فرهنگی توسط شهرداری بندر کیاشهر ذکر کرد و افزود: عرضه ۴۰ نوع خوراک و شیرینی، عرضه صنایع دستی و ساخت کارگاه مجسمه و المان‌های شهری همگی با موضوع تمشک و برگزاری کارگاه کارآفرینی خلاقانه کشاورزی و گردشگری با حضور اساتید برجسته از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد این جشنواره محسوب می‌شود.

 

عاطفی نصب المان‌های ساخته شده در جشنواره‌هایی مانند جشنواره تمشک و جذب گردشگران از این طریق را از دیگر تبعات مثبت برگزاری چنین رویدادهای فرهنگی دانست و اذعان کرد: مسابقه آشپزی در سه بخش خلاقانه، غذای بومی و غذای ملل به صورت پوستر، تصویر سازی ،نقاشی و بسته‌بندی از دیگر بخش‌های متنوع جشنواره تمشک است.

 

وی با بیان اینکه فراخوان مسابقه آشپزی جشنواره تمشک به صورت کشوری انجام شده است تصریح کرد: ۳۲۵ اثر تنها در بخش پوستر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که از حیث تعداد بالای شرکت کنندگان اتفاقی بسیار قابل توجه به شمار می‌رود.

 

شهردار بندر کیاشهر ادامه داد: در طول مدت زمان برگزاری جشنواره تمشک بندر کارگاه نقاشی کودکان با موضوع تمشک، اجرای موسیقی محلی، اجرای نمایش عروسکی غول پیکر، استند آپ کمدی و نمایشگاه ساحلی در چهار بخش پوستر ،تصویر‌سازی، نقاشی، بسته‌بندی و عرضه نهال اصلاح شده تمشک نیز جریان خواهد داشت.

 

دبیر نخستین جشنواره تمشک بندر کیاشهر با بیان اینکه تمامی هزینه‌های جشنواره تمشک بر عهده شرکت وسام به عنوان اسپانسر جشنواره قرار دارد گفت: مراسم اختتامیه جشنواره در روز عید قربان و همزمان با جشن روز عید در ساحل زیبای بندر کیاشهر برگزار می‌شود.

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار